КИА Клуб България- фен форум на КИА
Модели автомобили => Ceed, ProCeed, Ceed SW => Темата е започната от: smirn0ff в Ноември 24, 2011, 08:28:04 pm
-
здравейте,
да ви питам, зимата при температура около 0 градуса, когато колата е студена, след колко време започва да духа топло при включен климатик на макс топло?
Уж имам правена профилактика на климатика, но при мен след 5мин не се усеща затопляне.
Спомням си миналата и по-миналата зима, че при пускане на климатика на макс топло и на MAX A/C след около 5мин вече в колата беше топло, а след 10мин вече беше баня...
Та за това реших да събера малко мнения. :)
-
дизела на място незагрява!
Духало ти е от климатроника/климатика 8-)
Ходи в сервиза ,ако нещо те притеснява
-
Че дизела загрява по-бавно - добре.
Ама защо климатика работи 5 минути ??????
Климатикът се пуска в началото (заедно с топлото и температурата ма мах) за да се обдуха стъклото и да поприбере влагата от купето (аз си включвам и подгрева на задно стъкло + огледала).
След това (1,5 - 2 минути) КЛИМАТИКА се изключва и си остава да работи САМО парното на топло , на мах.
По така посочената схема , след 5 минути в колата започва филма "Стриптийз"...
Приятно гледане ! ;D
-
Добре де, като запали на -5 примерно-след колко време на климатроник би трябвало да задуха топло? write
-
Не знам - аз съм с климатик....
-
принципно трябва като се пусне климатика на топло и започва да духа топло от него и загрява купето, макар да не е загрял двигателя. Нали все пак това е и в основата на финкцията размразяване на предното стъкло...
Доколкото за загряването на място ми е пределно ясно , че дизела не загрява без товар.
-
лично аз,гледам зимно време да не ползвам при старт климатроника.Изчаквам да си загрее колата,и тогава евентуално го пускам.Маслото при студено,трудно се подкачва от компресора.Другото е,че колата си е топла в гаража :)
-
Климатикът се пуска в началото (заедно с топлото и температурата ма мах) за да се обдуха стъклото и да поприбере влагата от купето (аз си включвам и подгрева на задно стъкло + огледала).
След това (1,5 - 2 минути) КЛИМАТИКА се изключва и си остава да работи САМО парното на топло , на мах.
Макар, че моя модел е РИО, забелязвам, че и при мен винаги се включва автоматично климатика - след запалване. Значи ли това, че като е студен антифриза Климатика духа топло? Аз някакси, не си го представям, винаги го изключвам ... но по твоита логика греша ?
-
Аз пък сутрин не го включвам.
Само го включвам, когато е останала влага вътре в колата и прозореца е леко замръзнал отвътре (ама това се получава само когато вечер я оставя и съм забравил да изсуша вътре въздуха с климатик, и тя кондензира по прозореца).
Поздрави fire
-
Аз избягвам да пускам климатика или парното на макс още при палене...не знам дали го пишеше в книжката или някъде другаде съм го чел, но съм останал с впечатление, че при студен двигател не е препоръчително да е на макс-а. Иначе, ако съм пуснал да духа към стъклото, се стоплям след около 10+ минути, а ако съм пуснал да духа към мен, между 5 и 10 минути долу-горе.
Ефектът на "банята" бих казал, че го постигам някъде около 15 минути след палене.
-
...забравих - много зависи от това дали скоро е сменян филтърът на климатика. Без да преувеличавам, но разликата между нов и стар (на над 10 хиляди км) филтър е може би 2 пъти по-силно духане.
-
Аз пък не спирам климатроника нито лято нито зима, само регулирам температурата и често затварям притока на външен въздух, когато пред мен е някой барутник write
-
ROA ,
климатика ти се включва автоматично , защото си го оставил в положение да обдухва само предното стъкло. Ако промениш това - ще забележиш , че при палене климатика не ти се включва автоматично.
И аз избягвам да паля с включен климатик - няма смисъл да товаря допълнително и акумулатора , а и двигателя - след като си заппали , си правя описаната вече процедура - и готово...
Забелязал съм , че след 1-2 мин. ако не изключа климатика не става топло в колата....
-
за палене на климатик е ясно, че не е препоръчително. :)
филтъра ми не е сменян, чак толкова скоро, ще го сменя и ще пробвам пак
-
Ники , климатика го включвай само когато имаш запотяване на стъклата.
Иначе , ако го държиш постоянно включен ще ти се затопли въздуха в колата много по-бавно , отколкото ако го изключиш веднага , след като ти "изземе" запотяването от стъклата... Ето , днес като си запалих колата не включвах климатика , защото нямаше нужда - нямах запотяване и затова - само на парно...
-
имам следния проблем-когато включа климатроника и го сложа на 14 градуса а вътре е напекло и като се влезе може и удар да получиш от топло карам колата и чакам 1-2 минути климатикът все пак да влезе в режим и духа слабо студен въздух.на жената нейната кола е пежо 406 и като му се зададе темп.14-15 градуса въздуха който излиза е доста по-студен и дори на профилактиката като ходихме го мереха със термометър и излизаше 8-9 градуса студен въздух и колата ставаше хладилник за отрицателно време yahoo а на сиид-а не може да направи толкова мерих го днес 13-15.днес - утре ще го измеря със същия термометър и на пежото пак за да видя колко ще показва и каква е разликата сега.и ще помоля някой ако може да измери температурата с термометър за външна като бодне сондата във въздуховода 5-6 см. наътре да бодържи и да каже какво дава при негона охлаждане естествено.аз пробвах на място и на 2500 оборота държах и тогава ми показа най ниска температура.предварително благодаря
-
Миналата година ми се стори че климатика не охлажда както преди. Измерихме студения въздух и температура бе 13-14 градуса. След допълване с фреон падна на 9-10. Допълването беше малко 20% някъде.
-
Неефективната работа на климатика се дължи в повечето случаи или на намалено , или на увеличено количество фреон в системата.
На последното Т.О. ми проверяваха климатика , че нещо не духаше достатъчно студено - очакваше се , че фреона е малко - оказа се точно обратното , че е 120 или 220 ml повече от необходимото...
Уредът си направи профилактиката , остави фреон колкото е необходимо и сега в колата си духа студено както трябва...
-
Неефективната работа на климатика се дължи в повечето случаи или на намалено , или на увеличено количество фреон в системата.
На последното Т.О. ми проверяваха климатика , че нещо не духаше достатъчно студено - очакваше се , че фреона е малко - оказа се точно обратното , че е 120 или 220 ml повече от необходимото...
Уредът си направи профилактиката , остави фреон колкото е необходимо и сега в колата си духа студено както трябва...
Жоро, къде прави профилактиката?
-
днес пак ще го меря пак колко духа студено щото вчера не се съобразих че колата бе нагрята и въздуховодите бяха Африка и не може да ги охлади. rofl сега ще го оставя да поработи около 15-20 мин. да си позагрее колата и тогава на макс степените за духане и темп. на минимум.ще кажа какво е станало по-късно.ще го пробвам на външен и вътрешен въздух за да видя има ли разлика.
-
замерих климатика и на място показваше около плюс 8-9 градуса.реших да тръгна и в движение да го засека естествено каране на обороти и не се изключва от скорост стигна 5-6.е те това като го видях направо паднах.слагам си една поставка за чаша на въздуховода и слагам кена с бирата за плажа. yahoo ;D .тия дни ще продължа да го тествам за да видя в жегите за по-дълго време и на по слаба степен на духане колко ще е температурата
-
"....Жоро, къде прави профилактиката?..."
Правих я извън София , в едно представителство на КМБ на около 120 км от София , около Пловдив.... Сещай се... :)
Като бях на около 34 - 36 000 км ми правиха преглед в друг сервиз и явно там са препълнили системата. Сега след нормализирането на количеството - хладното си се усеща... ;D
-
Да поизтупаме темата от прахта :)
Някой скоро правил ли си е профилактика и обслужване на климатичната система извън сервиз на Кия?