КИА Клуб България- фен форум на КИА

Модели автомобили => Ceed, ProCeed, Ceed SW => Темата е започната от: vanselot в Декември 22, 2008, 10:59:11 pm

Титла: TCS, BAS?
Публикувано от: vanselot в Декември 22, 2008, 10:59:11 pm
Здравейте!
Днес се сдобих с Pro_Cee'd 1.6 бензин. Видях колата за пръв път на Пловдивския панаир и това беше любов от пръв поглед. Попрочетох тук там ревюта, впечатления, тестове и в крайна сметка още на следващата седмица я поръчах. Интерсното е че тогава не прочетох никъде почти нищо  отрицателно за модела,за разлика от сега (явно е дошъл момента да си изскочат скритите дефектчета)..Но както и да е.. дано моята излезе една от читавите.
Сега конкретно на въпроса:
Една от опциите които си добавих е ESP,TCS,BAS.  Тези 3 системи ако не се лъжа вървят в комлект нали? Значи ESP-то ясно какво е, имам бутон за него, както и индикация на таблото. Зачудих се обаче , че за тракшъна нямам нито бутон за вкключване и изключване, нито пък индикация. Освен това нали тракшъна предотвратява боксуването, а като пробвах да завъртя гуми - върти яко.Защо? А тази другата система BAS дори не знам за какво е и за нея също няма индикация. Възможно ли е от трите да имам само ESP ? Та нали като опция са дадени трите в пакет? Тъпото е че като си получих днес колата, пича (дилъра) го нямаше, само жена му беше там, а тя не разбира много и не съм я питал хич. Затова моля някой от вас да ми разясни за какво точно става въпрос, ще съм му благодарен много!
Титла: Re: TCS, BAS?
Публикувано от: Митето в Декември 22, 2008, 11:12:12 pm
то е писано,ама кой да потърси

http://kia-bg.com/smf/index.php?topic=92.0 (http://kia-bg.com/smf/index.php?topic=92.0)
Титла: Re: TCS, BAS?
Публикувано от: vanselot в Декември 22, 2008, 11:18:17 pm
Мерси! Пробвах с търсачката преди да питам, но като критерий за търсене писах TCS и нищо не ми даде.Значи за BAS -разбрах. Но няма инфо за TCS, както и дали трябва да имам бутон/индикация.
Титла: Re: TCS, BAS?
Публикувано от: Митето в Декември 22, 2008, 11:24:56 pm
ееее човече.Ти искаш да имаш като на цитрона таблотот ли бре.Да свети като коледна елха ли krivogled
Титла: Re: TCS, BAS?
Публикувано от: mitkopitko в Декември 22, 2008, 11:26:11 pm
Аз доколкото съм запознат,
 - BAS ти е brake assistant и подпомага спирането в екстремни ситуации. Специално тази уж се "учи" на манталитета на спиране на водача, и с времето успява да разпознае екстремното спиране от нормалното и подава допълнително спирачно усилие.
- TCS е тракшън контрол който аз лично аз не съм го усетил как работи в действителност, но при сравнение на сиид със и без, този без въртеше повече преди да зацепи. Друг е въпроса че в момента когато колелата почнат да превъртат, в цялата работа се намесва и ESP (ламбата почва да мига) и стават някакви магии които ако трябва да съм честен не са ми много ясни, но явно работи. TCS наистина неможе да се изключи но като изключиш ESP си въртиш като пич  krivogled Иначе в реални тестове ESP се държи доста добре на хлъзгави настилки и доста зор виждаш докато успееш да завъртиш колата без помощта на ръчна. При потегляне на наклон като е хлъзгаво също помага доста  ok
Титла: Re: TCS, BAS?
Публикувано от: vanselot в Декември 22, 2008, 11:30:20 pm
Ооо тъй ли било? Аз си мислех че тракшъна изобщо не позволява превъртане на гумите и много ми беше мерак да го пробвам, тъй че едно от първите неща които тествах беше да врътна и яко се зачудих що върти  :o .
Титла: Re: TCS, BAS?
Публикувано от: vanselot в Декември 22, 2008, 11:35:35 pm
А другото странно е че.... бе хич не дърпа като за 126 коня.. честно казано очаквах повече. Имам едно TDI 110 коня... бая повече те лепи. Днес един агент ми каза, че след като се разработи ще се "отпуши" и ше тръгне, даже и разхода ще падне. Прав ли е? Нямал съм нова кола до сега и тези подробности малко... не са ми ясни..
Титла: Re: TCS, BAS?
Публикувано от: mitkopitko в Декември 22, 2008, 11:46:45 pm
Еми няма как да ти предотврати превъртането напълно. Иначе при различните производители бачкат по различен начин...повечето използват сензорите на АБС-а за да изчислят дали това което се предава на гумите като мощност върти с еднаква скорост двете колела, и ако има разминаване в оборотите използва "припомпване" на спирачката на някое от тях за да ги уеднакви. Има и по сложни които бърникат в подаването на гориво (ако газта е електронна като нашите) и един вид ти регулират сигналите от педала на газта за оптимално бързо потегляне без преплъзване. Не мога да твърдя обаче, че на сиид го има това защото не съм усетил намаляне на оборотите на двигателя при превъртане на колелата. Ама пък може и аз да не съм достатъчно чувствителен  write Иначе за дърпането има нещо такова...с времето ще стане по пъргав двигателя но няма да се случат чудеса. Аз съм с 1.4 на 8000км и немога да кажа че съм усетил осезаема разлика но и немога да кажа че няма. Но както и да ги гледаш нещата малолитражните бензинови двигатели са пъргави когато ги караш в обороти (4-5К). При твоя двигател получаваш 126 коня на 6200 оборота и максимален въртяш момент на 4200 докато при дизела макс въртящият момент ти почва от под 2000. Иначе и аз се качих на бензин от дизел и ми се струваше малко куцо в началото но почнах да свиквам  crazy
Титла: Re: TCS, BAS?
Публикувано от: Митето в Декември 22, 2008, 11:49:35 pm
чакайте сега.За потеглянето,няма как на тая малка кола да мотират толкова осезаемо да не превъртат гумите :)

Да не си мислите че сте в Жипка с 4х4  rofl
Титла: Re: TCS, BAS?
Публикувано от: vanselot в Декември 22, 2008, 11:56:16 pm
Сега ще питам едно друго нещо, обаче няма да се смеете ОК? rofl Не мога да си наглася датата и часа.. баси. По принцип съвсем не съм зле с техниките, обаче тука нещо запек се получи. По инструкции е обяснено че там.. задържаш МОДЕ-то и после със стрелките.. хубуу, ама не става номера. Пък и кои стрелки.. То има 3 двойки стрелки нагоре надолу ляво дясно.. на волана, на таблото.... тцтцтц Нали уж нямаше да се смеете де?
Титла: Re: TCS, BAS?
Публикувано от: Митето в Декември 22, 2008, 11:57:45 pm
на таблото до reset  бутонЯ :)
Титла: Re: TCS, BAS?
Публикувано от: vanselot в Декември 22, 2008, 11:59:26 pm
кажи кажи цялата процедура... първо второ трето, както си му е реда  krivogled
Титла: Re: TCS, BAS?
Публикувано от: mitkopitko в Декември 23, 2008, 12:07:23 am
Българите си имаме една доста лоша черта - мислим че ръководствата са направени само за малоумници write а хората са ни сложили 100 страници ръководство дали и 200 не беше дето всичко си е обяснено с краставици и домати! Да си призная и аз не съм го чел цялото ама специално за часовника го разгледах и ми помогна ok
Титла: Re: TCS, BAS?
Публикувано от: vanselot в Декември 23, 2008, 12:19:03 am
Човек, естествено че четох ръководството.То щеше да е тъпо да питам тук, а да не съм погледнал първо там. Работата е че действайки по инструкции нищо не стана. Задържам МОДЕ-то и нищо. Нито почва да мига дата,час - нищо. МОДЕ-то на волана (то друго няма де) го задържам когато на дисплея е в режим "Календар". Поправете ме ако греша нещо!
Титла: Re: TCS, BAS?
Публикувано от: Slumk в Декември 23, 2008, 12:02:52 pm
Що имам някакъв спомен, че се задържаше "трип"-а ??? с после със стрелките които са копчетата до "трип"-а?
Титла: Re: TCS, BAS?
Публикувано от: TATI в Декември 23, 2008, 02:05:03 pm
Настройка на часовника

Ако натиснете бутона MODE за повече от 2 сек. в режим календар влизате в режим на настройка. Реда за настройка е ЧАС ? МИНУТИ.

За да преминете напред натиснете MODE за по-малко от 1 секунда и използвайте стрелките нагоре и надолу за да достигнете желаната стойност.

Когато минутите са под 30 и се натисне бутона RESET за по-малко от 1 сек. минутите се нулират 00,  часа не се променя.

Когато минутите са над 30 и се натисне бутона RESET за по-малко от 1 сек. минутите се нулират 00,   а часа се увеличава с 1 час.
Титла: Re: TCS, BAS?
Публикувано от: vanselot в Декември 23, 2008, 08:07:22 pm
Настройка на часовника

Ако натиснете бутона MODE за повече от 2 сек. в режим календар влизате в режим на настройка. Реда за настройка е ЧАС ? МИНУТИ.

За да преминете напред натиснете MODE за по-малко от 1 секунда и използвайте стрелките нагоре и надолу за да достигнете желаната стойност.

Когато минутите са под 30 и се натисне бутона RESET за по-малко от 1 сек. минутите се нулират 00,  часа не се променя.

Когато минутите са над 30 и се натисне бутона RESET за по-малко от 1 сек. минутите се нулират 00,   а часа се увеличава с 1 час.


Малко ми е неудобно пак  да подхващам темата,  но това което си ми писал е copy-paste от инструкциите, а там беше първото място където погледнах. Следвайки тези стъпки, както вече казах нищо не се получи. Ако е възможно някой да  ми каже начина по който той го прави. Бутонът MODE - този на волана ли е защото друг бутон
MODE няма. В чудо се виждам вече с гадния чаовник. Вече почвам да си мисля че има дефект някакъв. Иначе всички бутони сами по себе си си функционират.... :o
Титла: Re: TCS, BAS?
Публикувано от: tosco в Декември 23, 2008, 08:11:20 pm
За бутона MODE на волана ЗАБРАВИ!!!
ТОй е само за да си сменяш от радио на CD или на USB.
RESET е твоя бутон ;D
Титла: Re: TCS, BAS?
Публикувано от: vanselot в Декември 23, 2008, 08:20:40 pm
Сега пък RESET %)... и последно: каква е процедурата? Моля за един конкретен отговор! Първо второ трето! Че наистина ми е неудобно вече  sorry
Титла: Re: TCS, BAS?
Публикувано от: Митето в Декември 23, 2008, 09:04:51 pm
бутона,който е отдясно на ресета
Титла: Re: TCS, BAS?
Публикувано от: Mar в Декември 23, 2008, 10:13:07 pm
бутона,който е отдясно на ресета
твое дясно, мое ляво ... :)
задържаш TRIP бутона ... след това вече сам ще се оправиш лесно, като използваш бутоните в дясно  :-*
Титла: Re: TCS, BAS?
Публикувано от: vanselot в Декември 24, 2008, 02:20:19 am
 :) Почнахме от MODE,че през RESET и накрая TRIP :) Всякакви версии  %) Вече взех да си мислия че и вие не знаете как се прави. Айде утре ще задържим трипчето и да видим ще имаме ли точно време или не  :-* .  Благодаря на всички за съветите и инфото относно TCS и BAS  ;D
Титла: Re: TCS, BAS?
Публикувано от: vanselot в Декември 24, 2008, 11:13:16 am
 ;D Верен отговор:
С) Задържа се Trip в режим "календар" и после със стрелките се наглася дата и година. По същия начин се процедира и в режим "часовник".

Незнам защо в упътването е дадено че се действа с "MODE"  :o.

Едно питане още - става въпрос за бензина.. Проблем ли е ако наливам 100 октана или трябва да е само 98?

ВЕСЕЛА КОЛЕДА и внимавайте какво си пожелавате  :-* !
Титла: Re: TCS, BAS?
Публикувано от: Embezzler в Декември 24, 2008, 11:44:34 am
Според мен само 95 трябва. Изпълнявам каквото пише в книжката.
Титла: Re: TCS, BAS?
Публикувано от: Slumk в Декември 24, 2008, 12:27:21 pm
Ахахах ето кой не е настройвал часовника в тази тема си пролича. Трипа се задържа както каза Mar и после настройваш час, после еднократно трип и настройваш минута и после пак трип за да излезеш от режим настройване. Вчера го пробвах.
За бензина немога да разбера мнението на хората, че трябва да слагат по-високооктаново гориво ако карат по-нова кора????? Какнво си мислите, че като е по-скъп нещо е по-качествен ли??? Двигателя ако е изчислен да се кара с 95 и щом го пише в книгата аз не бих слагал по-високооктанов.
Титла: Re: TCS, BAS?
Публикувано от: Ronin в Февруари 24, 2009, 10:59:29 pm
Може и въпроса ми да не е за тук но какво значи EPS надписа като дам на контакт.....прочетох статията на колегата но там има ESP ....EPS...е обаче при мен......
Титла: Re: TCS, BAS?
Публикувано от: Cee`d_sh в Февруари 24, 2009, 11:02:40 pm
Може и въпроса ми да не е за тук но какво значи EPS надписа като дам на контакт.....прочетох статията на колегата но там има ESP ....EPS...е обаче при мен......

ел сервото на волана write
Титла: Re: TCS, BAS?
Публикувано от: Gavasoff в Февруари 25, 2009, 07:46:50 am
Може и въпроса ми да не е за тук но какво значи EPS надписа като дам на контакт.....прочетох статията на колегата но там има ESP ....EPS...е обаче при мен......
Electric Power Steering