КИА Клуб България- фен форум на КИА
Модели автомобили => Sorento => Темата е започната от: titiriakov в Май 19, 2018, 08:18:58 pm
-
Здравейте колеги, от скоро карам киа соренто 2.5CRDI 140 кончета.
Докато беше студено времето и я понастъпя малко повече температурата започваше да ПАДА. Днес се загледах и на студен мотор ( първо палене за деня) забелязах че перката за охлаждане започва да върти веднага със запалването на мотора.
Да се насочвам към виско съединител на перката или нещо друго да търся и очаквам. Благодаря предварително за съветите
-
Щом е с Виско съединител на охлаждащата перка, значи няма друга причина да е зацепена перката и да върти и на студен двигател(зацепена) освен съединителя. Там е чиста механика, няма електро и електронни елементи и актуратори които да я включват.
Ако перката е електрическа, на електро двигател, то тогава вече е друг проблема.
-
Доколкото знам, виското е чисто ново( старият собственик е познат и няма да излъже) има ли вариянт кофти майстор да не е слоцил виското като хората или просто да е дефектно
-
-Да Има такъв вариянт, виското трябва да се постави по определен начин и със натег на определени килограми, възможно е също да е фабрично дефектен или да е ментак просто! Как се държи сега виското , студено топло?? постоянно зацепено и винаги ли върти на макс перката???
-
Ами при първо палене сутрин върти на максимум. Все едно колата е на 90 градуса
-
Ако климатика ти включен перката върти винаги, дори и при студен двигател.
-
Погледни дали е на виско или е електронна ако е с електронно управление значи или датчика е заминал или модула на управление на перката, ако е с виско ще е странно да върти постоянно на максимални обороти когато е студена защото виското работи чрез температурата и когато загрее се активира, а при теб е обратното. Погледни климатика също така ако го изключиш дали няма да спре. На моя камион за пътна помощ (https://xn--24-6kc2cdhbdc1a7fe.com/) така имах проблем и се оказа заминал датчик.
-
Колега за да разбереш дали ти е наред перката сутрин като я запалиш вземи един вестник направи го като тръба и внимателно се опитай да спреш перката,ако спира всичко е наред! После тя пак почва да се върти от центробежните сили.
-
100% е с виско. Днес я пробвах без да я паля въртя виското и перката съвсем спокойно и леко на ръка. Зачочвам наистина да се замислям за датчик на климатика или нещо от сорта
-
Ако климатика ти включен перката върти винаги, дори и при студен двигател.
Виско перката е само за охлаждане на двигателя, за климатика има отделна електрическа перка за охлаждане !