КИА Клуб България- фен форум на КИА
Модели автомобили => Ceed, ProCeed, Ceed SW => Темата е започната от: smirn0ff в Май 26, 2011, 12:24:22 am
-
я кажете, ако е в повече маслото на двигателя, от макс-а на щеката може ли да има последствия?
-
Вчера четох по повод маслата и като цяло не се препоръчва да е над макса.
-
6-те литра не се ли събират ? write
-
я кажете, ако е в повече маслото на двигателя, от макс-а на щеката може ли да има последствия?
Би могло да се получи хидравличен удар в двигателя и да текне като лейка от всякъде. Случвало ми се е преди много години на един друг автомобил, така че по-добре източи излишното масло за да нямаш ядове.
-
При баща ми се случи точно това - повече масло и двигателя се разтече здраво (става въпрос за друга кола).
-
я кажете, ако е в повече маслото на двигателя, от макс-а на щеката може ли да има последствия?
а в кой сервиз ти сложиха повече масло?
-
Преди време в КИА-та изведнъж маслото го забелязах , че е с около 1см. над максимума...
Веднага беше източено малко за корекция...
Иначе колата не ми е създавала никакви проблеми - температура , шум , тракане , пушене и др.
Сега , при смяната на софтуера имаше само една натрупана грешка - на някакъв датчик близо до радиатора (нещо "термо" имаше в името му).
Казаха ми , че сега при смяна на маслото нивото е О.К. , но ако пак забележа повишаване на нивото - в сервиза и смяна на датчика гаранционно (цена около 400лв.).
Така , че съветвам да се отиде до сервиз на КИА , за да се разбере от къде е проблема.
-
Преди време в КИА-та изведнъж маслото го забелязах , че е с около 1см. над максимума...
Веднага беше източено малко за корекция...
Иначе колата не ми е създавала никакви проблеми - температура , шум , тракане , пушене и др.
Сега , при смяната на софтуера имаше само една натрупана грешка - на някакъв датчик близо до радиатора (нещо "термо" имаше в името му).
Казаха ми , че сега при смяна на маслото нивото е О.К. , но ако пак забележа повишаване на нивото - в сервиза и смяна на датчика гаранционно (цена около 400лв.).
Така , че съветвам да се отиде до сервиз на КИА , за да се разбере от къде е проблема.
май така ще направя, само ще видя кога да отида ... иначе последното ТО не се сещам на прима-виста къде го направих или е Ст.Загора или е София.
Жоро, този датчик е виновен за покачване на нивото на маслото на щека?
-
Така ми казаха при ТО-то в Пазарджик - изчистиха грешката , тестваха , пак се появи...
Разкачиха датчика , почистиха клемата...
Стоян ми каза , че ако маслото на щеката се повиши - веднага да посетя сервиза за да се огледа двигателя , но най-вероятно това покачване било от този датчик - как става , не мога да разбера , но това е положението...
-
Така ми казаха при ТО-то в Пазарджик - изчистиха грешката , тестваха , пак се появи...
Разкачиха датчика , почистиха клемата...
Стоян ми каза , че ако маслото на щеката се повиши - веднага да посетя сервиза за да се огледа двигателя , но най-вероятно това покачване било от този датчик - как става , не мога да разбера , но това е положението...
Жорка, не би могло ако имаш 3,5 литра масло, то въпросния датчик или пък друг да увеличи количеството масло в двигателя. Може би не си разбрал правилно или пък Стоян не ти е обяснил правилно...или пък всичко е просто една хипотеза за проблема.
Този проблем засега май съществува само при дизелите, нали.
-
трябва да ходя в сервиза явно ... :)
-
Бееегай , Беегай.....
-
Бееегай , Беегай.....
:) :) :)
-
"....Жорка, не би могло ако имаш 3,5 литра масло, то въпросния датчик или пък друг да увеличи количеството масло в двигателя. Може би не си разбрал правилно или пък Стоян не ти е обяснил правилно...или пък всичко е просто една хипотеза за проблема.
Този проблем засега май съществува само при дизелите, нали. ..."
Е , да ама на ТО-то в събота ми наляха 2мм под максимума (проверявахме го още в сервиза над 20 пъти и преди , и след работа на двигателя) и сега след около 500км пробег пак ми е с 1см над максимума.
Говорих със Стоян - чакам отговор , но и сега ми каза , че това хич не е добре , при положение , че масло не е доливано...
Като ми звънне и каже - ще пиша...
-
"....Жорка, не би могло ако имаш 3,5 литра масло, то въпросния датчик или пък друг да увеличи количеството масло в двигателя. Може би не си разбрал правилно или пък Стоян не ти е обяснил правилно...или пък всичко е просто една хипотеза за проблема.
Този проблем засега май съществува само при дизелите, нали. ..."
Е , да ама на ТО-то в събота ми наляха 2мм под максимума (проверявахме го още в сервиза над 20 пъти и преди , и след работа на двигателя) и сега след около 500км пробег пак ми е с 1см над максимума.
Говорих със Стоян - чакам отговор , но и сега ми каза , че това хич не е добре , при положение , че масло не е доливано...
Като ми звънне и каже - ще пиша...
да напиша и аз ... вчера вдигнах капака, извадих щеката и маслото на максимума ?!?!?! стоях гледах, избърсах щеката, пак я вкарах - пак на макс ... не е повече
започнах да се чудя да не би колата да е била под наклон като съм гледал предния път krivogled
след някой друг ден пак ще проверя да видя какво е положението
-
двигателят,топъл или студен е като мерите?
-
Задължително студен - поне 1-2 часа sorry .
-
2 часа за дизела е малко бе Жоре!
-
аз меря сутрин след като е стояла цяла нощ на "паркинга"
-
Вие ако така си мерите маслата, внимавайте скоро да не изпищите за ремонт. Масло се мери само по един начин и той е: Напълно загрял двигател, гасите, чакате около 5-6 мин и тогава мерите. Това, че при престоял 12 или повече часа двигател нивото на маслото е над максисмума е напълно нормално. Това важи осбено за турбо двигатели, където маслото от турбината се стича в картера. Ако при студен двигател маслото ви е в средата на щеката, имайте си едно наум, че реално карате на или малко под минимума на щеката.
Ай сполай ви!
-
Вие ако така си мерите маслата, внимавайте скоро да не изпищите за ремонт. Масло се мери само по един начин и той е: Напълно загрял двигател, гасите, чакате около 5-6 мин и тогава мерите. Това, че при престоял 12 или повече часа двигател нивото на маслото е над максисмума е напълно нормално. Това важи осбено за турбо двигатели, където маслото от турбината се стича в картера. Ако при студен двигател маслото ви е в средата на щеката, имайте си едно наум, че реално карате на или малко под минимума на щеката.
Ай сполай ви!
абе аз вчера, както си карам и си мислех ... да му се невиди минал съм повече от 10000км с повече масло от обикновенното :) колата продължава да си работи както трябва, при положение, че от време на време "продухвам яко кюнците" ... така, че явно няма нищо неправилно ... crazy
-
Някой сеща ли се колко литра масло събира 1.6 дизелов Сий'д? Не съм обръщал внимание в книжката колко пишеше, а в момента не е пред мен.
-
За 1,6/115 е 5,3л ПО КНИЖКА.
Мисля , че е по-добре да сложиш една туба от 5л - и си готов.
-
Вие ако така си мерите маслата, внимавайте скоро да не изпищите за ремонт. Масло се мери само по един начин и той е: Напълно загрял двигател, гасите, чакате около 5-6 мин и тогава мерите. Това, че при престоял 12 или повече часа двигател нивото на маслото е над максисмума е напълно нормално. Това важи осбено за турбо двигатели, където маслото от турбината се стича в картера. Ако при студен двигател маслото ви е в средата на щеката, имайте си едно наум, че реално карате на или малко под минимума на щеката.
Ай сполай ви!
Не че искам да споря, но колко масло според теб влиза в турбото, за да оказва такова голямо влияние върху показанията на щеката? ???
Ако при напълно загрял двигател мериш маслото, най-много всеки път щеката да ти е около минимума... %)
-
Реално не е много (около 500 мл е). Но като сложим магистралите се получава разлика от около литър, което е горе долу разликата между минимум и максимум на щеката. Правил съм си експеримент на мойта кола и се получава следното: При студен двигател маслото е на макс на щеката. При загрял двигател с изчакване около цигара време, маслото е почти на минимум. А на мойта кола разликата мин макс е 1,5л. Говорим за Тойотата от подписа. Поради тази причина и производителите пишат в книжките си маслото да се проверява при загрял двигател. Реално вашите филтри са вертикално разположени и няма вероятност клапана на филтъра да изтърва, което според мен е доста хитро измислено. Поне не си зависим от филтър менте, на който клапана изтърва. Ако сте забелязали в книжката пише смяна на масло с филтър и без филтър, както и първоначално пълнене. Там разликата е около 2 л. При мен е така: смяна с филтър 5,9л, без филтър 5,3л и първоначално пълнене 7,2л.
-
Има вярно в думите на ТАТИ
На читав ГТП преглед,ненапразно мерят и маслото на клечката!
А не само,дай си дкументите,и айде дочуване 8-)