КИА Клуб България- фен форум на КИА

Модели автомобили => Sportage => Темата е започната от: Sabiqta в Юли 10, 2015, 09:29:21 pm

Титла: 4wd джип помощ.
Публикувано от: Sabiqta в Юли 10, 2015, 09:29:21 pm
здр имам киа спортаж 1996-2000 някои знае ли какав тип 4wd са (part-time,full-time,awd и т.н.). и какви плюсове и минуси имат  :(
Титла: Re: 4wd джип помощ.
Публикувано от: Sabiqta в Юли 14, 2015, 07:50:33 pm
Има лост с 2H , 4H , N , 4L няма бутони само лост не е като на фронтерите или други джипове с бутони.
Титла: Re: 4wd джип помощ.
Публикувано от: Sabiqta в Юли 15, 2015, 01:49:39 am
Tърсих информация дали е part или full нищо не намерих моята е с два диференциала на full time джиповете мисля че са с прав диференциал от задния до предния мост с блокаж, следователно трябва да е part time.
Титла: Re: 4wd джип помощ.
Публикувано от: rmk в Юли 15, 2015, 08:19:30 am
Ето тук едно приятно четиво ти намерих: :)
http://kaknese.blogspot.com/2010/02/4x4.html (http://kaknese.blogspot.com/2010/02/4x4.html)
Титла: Re: 4wd джип помощ.
Публикувано от: mmtrance в Октомври 02, 2015, 05:19:40 pm
Интвресна тема пълна с глупости. Извинете ме за арогантността. Колега rmk много си в грешка спрямо системите 4х4. 4wd биват part time и full time. Основната разлика е наличието и липсата на междуосев диференциал. Full time 4x4 имат междуосев диференциал и това най- общо казано позволява да се ползва и на асфалт. Part time 4x4 нямат междуосев диф и ама хич не е препоръчително да се кара на 4х4 на асфалт освен ако не искаш да счупиш раздатката. Да не говорим, че с неговата kia (която е Part time) ако се юрне да взима завои със 100 и с пуснато 4х4 (зацепен инпреден мост) освен да счупи раздатката може и да се пребие. Защото като няма междуосев диф - няма какво да компенсира разликата в оборотите на преден и заден кардан и някоя от гумите ще приплъзва... А в завой разлика в оборотите на двата кардана има.  Опция за понижаващи има (или няма) в зависимост от раздатъчната кутия без значение дали си full time, part time, AWD, on demand 4x4, и тн. И сравнрние с 4х4 на киа спортидж 2, 3, 4 и 4х4 на киа спортидж 1 е голяма греда. Самите автомобили са коренно различни. Докато спортидж 1 е на цял заден мост и на рама, има раздатка с бавни и цялото 4х4 се управлява механично + вакуумни хъбове на предния мост. То следващите спортиджи са самоносещи конструкции с електронно управляемо 4х4 (+малко механика де, защото имат фрикционни дискове в електромагнитната муфа). При 1 водещ е задния мост. При следващите вече водещо е предното. И тн. Стана дълго обяснение. Към питащия - твоята кия е с парт тайм 4х4 и вакуумни или инерционни хъбове на првдния мост. Не я карай с пуснато 4х4 на асфалт.
Титла: Re: 4wd джип помощ.
Публикувано от: rmk в Октомври 02, 2015, 07:48:51 pm
Така е колега, не ги разбирам 4х4 системите (както бях писал). Благодаря за изчерпателната информация.

Редактирах темата и си изтрих глупостите, така че когато някой потърси информация да попадне директно на мнението на колегата горе, който е систематизирал всичко.
Титла: Re: 4wd джип помощ.
Публикувано от: petyu в Октомври 03, 2015, 10:54:32 pm
Само мога да направя препоръка . Колега ,ако ще купуваш джип нека да е с постоянен режим 4х4 ,  успех ти желая и поддържай безкомпромисно ,особено ако е дизел . Ще останеш доволен.