КИА Клуб България- фен форум на КИА

Модели автомобили => Sportage => Темата е започната от: Turbojet в Август 21, 2019, 10:22:28 am

Титла: Газ на KIA Sportage 2008
Публикувано от: Turbojet в Август 21, 2019, 10:22:28 am
Здравейте колеги,
От 4 месеца карам KIA Sportage 2008г., 2.7 V6 бензин, 175 к.с., автоматик.
Автомобила няма газова уредба, а разхода е около паспортния, 10,5 извънградско, 14-16 градско (в София), или окло 0,25-0,35 лв/км., което си е доста.
Та бих искал да попитам колеги със същите автомобили, със същите двигатели (бензинов, V6 цилиндъра, 175 k.c., без турбо), автоматик, които имат газови уредби:
Струва ли си да слагам АГУ при положение, че минавам около 10-12000 км/год.? 15-16 на делник градско в София, около 100-150 в събота и неделя, градско/извънградско.
Има ли след време проблем с клапаните или нещо друго?
Каква бутилка се събира на мястото на резервната гума (17", истинска гума)?
Как върви на газ в сравнение с бензин?
Каква АГУ препоръчвате, ако е за препоръчване, и въобще, впечатления от хора с опит?
Титла: Re: Газ на KIA Sportage 2008
Публикувано от: User_RR в Август 21, 2019, 10:04:17 pm
Аз не ти препоръчвам да слагаш.
Титла: Re: Газ на KIA Sportage 2008
Публикувано от: zmiori в Август 21, 2019, 11:30:12 pm
Щооооо?
Титла: Re: Газ на KIA Sportage 2008
Публикувано от: Turbojet в Август 22, 2019, 02:14:24 pm
Защо наистина?
Защо не ми препоръчваш да слагам газова уредба?
Титла: Re: Газ на KIA Sportage 2008
Публикувано от: User_RR в Август 22, 2019, 07:59:59 pm
По две причини:

1.За тези километри не си заслужава;
2.Има голяма вероятност да имаш проблем с клапаните;

Решението си е твое..може и да нямаш проблем, поне в началото.
Титла: Re: Газ на KIA Sportage 2008
Публикувано от: Turbojet в Август 23, 2019, 11:41:10 am
Zmiori,
Ти какво мислиш за аргументите на User_RR?
Титла: Re: Газ на KIA Sportage 2008
Публикувано от: zmiori в Август 23, 2019, 02:17:20 pm
Zmiori,
Ти какво мислиш за аргументите на User_RR?
Моята е италианка с дилърска газова уредба BRC . / Демек от както е продадена все е била на газ./
Вече е на 215 000 по километраж /според ме доста повече/.
Аз съм силно за газифициране. До сега не съм имал кола без газ. Колегата ми кара CR-V на Хонда чиито двигател и него го водят против газифициране ама нашия му спуква гъза от каране и колесар с лодка влачи по гьолищата.
А някой може ли да гарантира че ако я караш само на бензин и няма да се прецака никога?
Титла: Re: Газ на KIA Sportage 2008
Публикувано от: justalittlesign в Август 23, 2019, 03:24:40 pm
За колкото и да е километри, си заслужава да сложиш газова уредба. Ама зависи и какъв е  двигателят. Ако си с двигател с вътрешно впръскване, забрави завинаги за газ. За моя GDI е немислима инвестиция, въпреки че изминавам по 40-45К годишно
Титла: Re: Газ на KIA Sportage 2008
Публикувано от: Turbojet в Август 23, 2019, 04:55:07 pm
Вътрешно впръскване е едно и също с директно впръскване нали, direct injection.
Моя двигател е multi-point injection. От по-старите.
Титла: Re: Газ на KIA Sportage 2008
Публикувано от: justalittlesign в Август 23, 2019, 05:02:38 pm
Не се и замисляй тогава. Имам една Дачия, която е с MPI и българска газов инжекцион, на 230 000 км. е в момента, никога никакви проблеми не съм имал ни с двигател, ни с АГУ-то.
Титла: Re: Газ на KIA Sportage 2008
Публикувано от: Спортидж2005 в Август 23, 2019, 09:29:18 pm
Ето това е подходящо за всякакви автомобили:
http://nitoautogas.com/w/p/a/0/17/7/bg (http://nitoautogas.com/w/p/a/0/17/7/bg)
Титла: Re: Газ на KIA Sportage 2008
Публикувано от: justalittlesign в Август 23, 2019, 10:02:30 pm
Е, тия хептем са се отнесли в цените :) 4 бона :)))  Инвестицията е доста, а колата работи едновременно на бензин и газ.
Титла: Re: Газ на KIA Sportage 2008
Публикувано от: zmiori в Август 23, 2019, 10:38:57 pm
Това с течната фаза е супер ама не и за България. Преди повечето Грейт уол-и бяха на течна фаза ма им се таковаха помпите яко и все пак са си цифра над 600 гроша.
За затова ГИ висок клас и няма проблем. BRC или Landi.

Аз така мисля.
Успех на всички.
Титла: Re: Газ на KIA Sportage 2008
Публикувано от: alexandar100 в Август 24, 2019, 10:33:52 am
Проблема с клапаните е когато са с механични повдигачи, с времето леглата на клапаните пропадат в резултат на по-високата температура при изгарянето на газта и така хлабината между повдигача и разпределителния вал намалява и затова трябва реглаж от време на време или переодично само да проверяваш хлабините и ако са намалели тогава да ги регулираш. На около 50 000км може само да отвориш капака на клапаните и да провериш хлабините ако са добре затваряш и продължаваш да караш и след още 50 000 пак проверка. Но в твоя случай мисля, че ти си с хидравлични повдигачи или поне така пише в autodata, и този проблем го нямаш, така че слагай не се чуди. Колкото до течната фаза, помпите горят защото ги оставят с малко газ, както бензиновите горят когато често ги оставят без бензин. Дано съм бил полезен.
Титла: Re: Газ на KIA Sportage 2008
Публикувано от: Turbojet в Август 26, 2019, 01:23:18 pm
Благодаря на всички за ценните съвети!
Моя извод е, че "DirectBlue" не си струва инвестицията, защото с моя двигател не мога да извлека от нея максималната полза. За това един газов инжекцион като за MPI мисля, че е най-доброто за мене.
Въпроса е дали BRC или Landi?
BRC са малко по-скъпи, ама с какво са по-добри, или по-надеждни, и дали си струва? :o
Титла: Re: Газ на KIA Sportage 2008
Публикувано от: zmiori в Август 26, 2019, 09:59:56 pm
Която и от двете да сложиш няма да сбъркаш.
Аз съм с БРЦ ама я е слагал жабаря. Има един кусур превключва на газ на 54 градуса. В голям студ доста дълго карам на бензин. 30 - 35 са достатъчни. Не мога да ги променя че е заключен компира. Казаха ми че само в Пловдив или в София в официалните представителства можели да го отключат.
Титла: Re: Газ на KIA Sportage 2008
Публикувано от: justalittlesign в Август 27, 2019, 04:43:27 pm
И аз, и брат ми сме с BSM.Произвеждат се ( или по-скоро се комплектоват от части на големите производители) на Цариградско шосе, в сградата, на която пише Yamaha.  Не са мръднали.  И монтажа го направи човек, който работи в  тази фирма.Както казах, имам Дачия на 240К с тази уредба, а брат ми е с Opel Meriva, не знам какъв е моделът на двигателя, но е 1.6, 116 к.с., и той е над 120К км с тази уредба- само обслужване на филтри на всеки 10000 км сме правили. А
Титла: Re: Газ на KIA Sportage 2008
Публикувано от: rockton в Септември 15, 2019, 12:35:42 pm
Въпроса е дали BRC или Landi?
BRC са малко по-скъпи, ама с какво са по-добри, или по-надеждни, и дали си струва? :o

Ланди, аз съм ги кръстил "ланги", щот с тая пръчка си набиваш една старозагорска ланга(краставица) .... в никой случай! Най проблематичните са, имам сервиз и знам от опит!
БРЦ ,...да най доброто, но и скъпо , особенно ако избереш да е с истински газов инжектор (не клапан) Кейхин, цената нараства!
Има Алтернативен вариант на по поносима цена, според мен най доброто в момента на пазара е това LPG-TECH , зависи от комплектовката и конфигурацията която ще избереш и кой ще я монтира и настройва!
http://www.auto-gas-bg.com/bg_BG/producti/marka/lpgtech-5.html (http://www.auto-gas-bg.com/bg_BG/producti/marka/lpgtech-5.html)