КИА Клуб България- фен форум на КИА
Модели автомобили => Ceed, ProCeed, Ceed SW => Темата е започната от: donescamillo в Февруари 14, 2019, 11:02:32 am
-
Здравейте,
Колата вдигаше температура бавно и я губеше бързо, затова и смених термостата (с оригинален от Киа, 40.07 лв).
Сега наблюдавам следното: Има промяна, но пак двигателят изстива, въпреки че не толкова много.
Примерно от Перник до София, преди Владая температурата е 5 квадрата на индикатора, което е по-малко от средата на индикатора, повече не се вдига, а дотам карам с доста газ да кача баира. Не знам дали температурата трябва да е повече. Парното е ОК.
Пускам колата по нанадолнището, на скорост, без да подавам газ. Температурата пада с 1-2 квадратчета, тоест става на 3-4. Преди да сменя термостата температурата падаше до едно квадратче.
Въпросите ми към вас колеги са два:
1. При загрят двигател колко квадратчета трябва да се показват на температурния индикатор? Така както е разграфен от 50 до 10, по средата би трябвало да е 75, но никога не стига до там.
2. Нормално ли е температурата да пада с по едно-две квадратчета когато карам по инерция надолу и на скорост? Предполагам да защото двигателят де факто не изгаря гориво, но не съм сигурен.
Благодаря
-
На Дачията датчикът стигаше 4 черти ( 90 градуса) и падаше после на 2 черти. Още, докато беше нова го правеше това. В сервиз на АА ми обясниха, че датчикът бил на не знам си на какво място и при студено време се охлаждал в повече :)
Смятам, че в нанадолнище е съвсем нормално да пада с една чертичка. Обтичането е много голямо при спускане.
-
Дизел или бензин?
-
Дизел, 115 к.с.
-
Дизел, 115 к.с.
Дизела на място не топли music
-
До Митето:
Дизела на място не топли
А това значи ли, че и по инерция и на скорост няма да топли?
Благодаря
-
Кола по инерция не се пуска!
Дизела при това упражнение не топли, а обратното 8-)
-
А това значи ли, че и по инерция и на скорост няма да топли?
По инерция е още по лошо отколкото на место, защото струята въздух обдухва мотора, но в движение на скорост не е нормално да не топли .
-
Като се спускаш по наклон надолу, на скорост и без натиснат педала на газта, горивото се спира. Няма въобще горене, двигателя го върти инерцията на колата. Като няма горене температурата пада, още повече има студена насрещна струя.
-
И общо взето, тези неща се учеха едно време още на полигоните. Уви, днес тези теории на обучението липсват. Да не говорим, че кола на 0 предавка надолу, е голям тормоз за спирачната с-ма crazy
-
Това със спирането на горивото и липсата на горене според мене не е баш така, когато не подаваш газ. Все едно и на място без да подаваш газ да липсва горене ?!, но това не прече да пада температурата на двигателя с някой и друг градус.
-
Когато колата се движи и си на скорост и съединителя не е натиснат и газта не е натисната и оборотите са над празния ход горивото се спира. Може да се види ако включиш борд компютъра да показва моментен разход. В такъв момент разхода пада на 0. Така е на повечето коли с електронно управление последните 20 години. Сега ако говорим за някой карбуратор....
-
Ами имам борд компютър на колата/тойота авенсис/ и като изключа от скорост и не подавам газ, компютъра показва 0 разход, а реално двигателя работи ?!
-
На рендето на жената същата работа. Трака ли на място борда не показва разход.
-
Аз горе написах обстоятелствата за спиране на гориво, пък вие си продължавайте да си описвате аномалиите на борд комповете.
-
Колега, ако ти работи нормално всичко по системата не трябва при загряла кола(около 90градуса), при спускане било по инерция или без газ, да ти пада стрелката на температурата. Работата на термостата е точно това, да държи оптимална температура на охлаждащата течност на мотора. Температурата може да мръдне малко надолу когато спускаш, но това спускане трябва да е много дълго и продължително, за да може моторът да изстине. Определено имаш проблем.