КИА Клуб България- фен форум на КИА

Модели автомобили => Ceed, ProCeed, Ceed SW => Темата е започната от: gryzli в Май 10, 2019, 01:08:27 pm

Титла: Закупуване на kia ceed sw (2014)
Публикувано от: gryzli в Май 10, 2019, 01:08:27 pm
Здравейте,

Предстои ни покупка на "нов" автомобил, като към момента сме се спрели на следните 2 варианта:

Kia Ceed SW(2014) , 1.6GDI , ръчка:
https://www.mobile.bg/11550331042628857 (https://www.mobile.bg/11550331042628857)

Kia Ceed SW(2014) , 1.6CRDI , автомат:
https://www.mobile.bg/11557258568971109 (https://www.mobile.bg/11557258568971109)

При варианта с 1.6GDI-то, обмисляме евентуално поставяне на ГУ, дали някой е слагал ГУ на този мотор и има ли някакви виждания като цяло от мотора, проблеми ?

Дизела също много ни харесва, както и факта, че е автомат. Тук бих се радвал ако някой може да даде отзиви за автомата и дали е проблемен ?

Благодаря предварително ;)
Титла: Re: Закупуване на kia ceed sw (2014)
Публикувано от: zeroheat в Май 12, 2019, 10:44:36 am
GDI, демек директно впръскване не мисля, че има смисъл да се газефицира. Твърде скъпа уредба и трябва нон стоп да пръска и по малко бензин, за да не запекат бензиновите дюзи(мисля, че бяха 4 пръскания газ и 1 на бензин), демек грубо казано 1/4 от времето си караш на бензин, демек икономията не е толкова голяма, демек ще ти трябва доста каране само да избиеш ценатана уредбата.  :o

GDI не харчат ли супер малко? Аз съм мислил много над тази тема и стигам до извода, че няма смисъл да се слага газова на кола, която харчи под 8/100 бензин и пробега и е по-малък от 15 000км на година. Мен лично колите ми омръзват за около 5 6 години и купувам друга. Пробега ми е някъде около 10 000\12 000км. Аудито харчи малко над 10/100 бензин, а реното ни е 1,2 и то харчи някъде около 7/100 бензин. За аудито се оказа супер поставянето на газова, вече освен самата уредба, се изплати и саматакола(началната цена), докато при ренотото не е така. за 3 години каране не съм сигурен дали се е изплатила самата уредба дори. Затова го отчитам като грешка, нямаше смисъл да слагам газова на реното.

Затова трябва да се преценява много внимателно и ако пробега не е голям, по добре без газ. Това все пак е една допълнителна aftermarket система, която няма как да не създаде някакъв проблем във времето. Дали ще го направи на 1вата или на 5тата или на 10тата година е въпрос на време.

Относно дизела. 1,6 CRDI. Чета само положителни неща. не съм попадал досега на човек, които да се е  оплакал от този мотор. Затова и аз се оглеждам в такива. Но мисля, че 2018та няма да е година за покупка. Може би другата година

Успех на теб и чети из нета. Има доста инфо за CEED. С клипчета също е пълно. Ето едно, но е на руски и е за по старата генерация 1,6 дизел, поне така мисля. По разбиращите може да ме поправят.

https://www.youtube.com/watch?v=-aBaVmjoY6w&list=PLOM8HWaWt9h-b--hM51D7tiAnSgNAMroK (https://www.youtube.com/watch?v=-aBaVmjoY6w&list=PLOM8HWaWt9h-b--hM51D7tiAnSgNAMroK)

Титла: Re: Закупуване на kia ceed sw (2014)
Публикувано от: justalittlesign в Май 13, 2019, 09:28:26 pm
Забравете за GDI с газова. Аз съм с такъв мотор.Всяко 4 впръскване е на бензин. Самата уредба  е около 3 бона. На всеки 20 К се прави реглаж на клапаните. Колата иначе харчи 5,5-6 при 12-130 каране извънградско. В градско е 7-8-9, зависи от задръстването. Мисля, че маслото 5 w 30 c3 не ѝ понася и  го яде. В момента съм на 13 000 от смяната му и вече два литра му долях. В КМБ казват, че било нормално. Скоро ми предстои смяна и ще ги помоля да сменят с по-висок вискозитет
Ако искате кола, на която да поставите АГУ, търсете мотор MPI или CVVT
Титла: Re: Закупуване на kia ceed sw (2014)
Публикувано от: rmk в Май 14, 2019, 10:07:47 am
Аз също съм с GDI и от това, което съм чел оставам със заключението, че няма никакъв смисъл от газ. За клапаните не съм сигурен обаче дали има какво да им се регулира. Според мен са хидравлични и нямат реглаж. От реглаж май имаха нужда MPI моторите (особено когато са на газ). А за маслото в моята книжка към колата пише, че трябва да отговаря на стандартите A3/A5 (не C3). Ако от КМБ наливат C3 освен да им се предложи да прочетат книжките, които продават към колите. Колкото до вискозитета пак в книжката дават 5w30 / 5w40. Общо взето каквото си прецените или според температурата, където се кара колата. При мен гори около 6/100 при каране с 90км/ч, при 130-140км/ч вече отива на 8, а в София само сутрин и вечер по задръстванията си лапа 11, но моето е SUV все пак...
Титла: Re: Закупуване на kia ceed sw (2014)
Публикувано от: mar_tod в Май 15, 2019, 09:10:13 am


Дизела също много ни харесва, както и факта, че е автомат. Тук бих се радвал ако някой може да даде отзиви за автомата и дали е проблемен ?


А още по приятния факт е, че няма демпферен маховик и е много по икономичен от ГДИ- то, така че хвърляй се смело в казана . :)
Автомата ако беше проблемен все щеше да се чуе из форума, но като гледам няма теми за проблеми с автоматични скорости .
Титла: Re: Закупуване на kia ceed sw (2014)
Публикувано от: justalittlesign в Май 16, 2019, 11:41:03 am
Е,колко да е по-икономичен  дизелът, когато цената на горивото е с 20 стотиники над бензина и обслужването ѝ е с 5 К км. под бензина? На един дизелов всичко му е по-скъпо. Да не говорим, че ако човекът пътува често в чужбина, няма да може да влиза навсякъде с този дизел. Докато при дизелите все повече градове в ЕС страни ( Германия, Белгия, Холандия, Дания, Чехия, Унгария, Франция, Австрия, Испания. От 2021 г. и други ще влязат в "зелените зони'. ) слагат забрани за всичко под евро 6, то при бензините с евро 4 няма никакви проблеми и рестрикции. Всеки сам може да си тегли чертата на сметките, но за мен, един бензинов автомобил е по-изгоден за поддръжка, отколкото дизелов.

Данъкът за  гр. София на 1.6 GDI, 136 коня тази година ми е 90 лв. 2018 г. беше 210 лв. А  предходните беше... 366 лв. :(
Титла: Re: Закупуване на kia ceed sw (2014)
Публикувано от: zeroheat в Май 17, 2019, 12:24:28 pm
Е,колко да е по-икономичен  дизелът, когато цената на горивото е с 20 стотиники над бензина и обслужването ѝ е с 5 К км. под бензина? На един дизелов всичко му е по-скъпо. Да не говорим, че ако човекът пътува често в чужбина, няма да може да влиза навсякъде с този дизел. Докато при дизелите все повече градове в ЕС страни ( Германия, Белгия, Холандия, Дания, Чехия, Унгария, Франция, Австрия, Испания. От 2021 г. и други ще влязат в "зелените зони'. ) слагат забрани за всичко под евро 6, то при бензините с евро 4 няма никакви проблеми и рестрикции. Всеки сам може да си тегли чертата на сметките, но за мен, един бензинов автомобил е по-изгоден за поддръжка, отколкото дизелов.

Данъкът за  гр. София на 1.6 GDI, 136 коня тази година ми е 90 лв. 2018 г. беше 210 лв. А  предходните беше... 366 лв. :(

Този спор е вечен :)
Бензин или дизел :)
Нещо като Левски и ЦСКА :)

Аз досега съм имал само бензинови коли. Но искам да вметна, че новите бензинови коли нямат нищо отбщо с тези които аз, а и предполагам много други карат. Осебено директното впръскване. Дали ще е GDi или FSI  все е shit. Просто такава е технологията. И тук идва едно от моите вмятания. Цената на горивото не е фактор. Разликата не е 20ст. GDI моторите, както и другите с директно впръскване трябва да се карат с възможно най - скъпия бензин, защото в противен случай им се зацапват входните колектори и клапаните(така наречения Carbon build up). При по старата MPI технология това не се случваше защото инжекторите пръскаха бензина  в колекторите и по този начин чистеха всичко там. Така че според мен по цена на горивото, предичивост към горивото и скъпотия на подръжката мисля, че нещата са на кантар.

И тук идва момента за рахода. Нафтовата кола и преди и сега и предполагам винаги, ще харчи една идея по-малко от бензиновата. Просто факт. И момента на избора според мен се свежда до типа каране на отделния човек. По мои наблудения дизеловата кола е много по приятна за каране на дълъг път. Магистрала например. Скорости от 80 до 140км/ч. Карал съм само с ръчни скорости и според мен с дизела е много по лесно и приятно да доускориш от 80 до 120км/ч от колкото с бензинова кола. При нафтата не е нужно да сменяш скоростите, седиш си на 5та или 6та и това е. Тя като е на над 2000 оборота, винаги има достатъчно тяга. Докато при бензинката се налага понякога сваляне на предавка. Също така ми се струва, че дизлите при по високи скорости 120 140км/ч са по тихи от бензинките. Може би заради оборотите, които подържа мотора. Не знам .... просто мое лично наблюдение. От друга страна, мога да дам пример с моето каране, което е 95% София и около София. Та на такъв тип каране бензинка ми се струва по удачна. Или да съм честен бензин/газ. :) При седене по задръствания бензинката е в пъти по тиха, в пъти по екологична и ако е в моя вариант с газ - по икономична от нафтовата кола.

На мен ми харесва идеята за малък икономичен дизел. Например 1,6 CRDI. Той разполага с въртящия момент на моето Ауди(А4 Б5 1,8Т 180 коня) Разхода левове/100км. би бил почти идентичен. Подръжката също според мен няма да е по скъпа, така че ми се струва лично за мен като добра алтернатива.

Относно забраната на дизелите в Европа. Нямам преки наблюдения, но имам приятели из Европа и по специално в Австрия и Германия. Като им спомена за тези забрани, за които говорят по TV, ми се смеят и ми се подиграват. Те самите карат дизелови коли и казват, че нямало такива неща. Наистина техните коли са на не повече от 5 години, демек Евро 6, но ние нали към такива коли се стремим .... възможно най нови на 5 до 10 години? Всмисъл кой би си купил в момента стара бензинова кола ЕВРО4 за да ходи с нея до Германия ..... аз не си го представям. Теоретично е възможно, но защо да си го причиняваш? :) Самолетните билети за навсякъде в Европа станаха толкова евтини, защо да караш примерно 2 дни до Германия? Това си е мое мнение де.





Титла: Re: Закупуване на kia ceed sw (2014)
Публикувано от: mar_tod в Май 18, 2019, 09:59:39 am
Е,колко да е по-икономичен  дизелът, когато цената на горивото е с 20 стотиники над бензина и обслужването ѝ е с 5 К км. под бензина? На един дизелов всичко му е по-скъпо.


Данъкът за  гр. София на 1.6 GDI, 136 коня тази година ми е 90 лв. 2018 г. беше 210 лв. А  предходните беше... 366 лв. :(
Това всичкото го пишеш за да оправдаеш твоя личен "правилен" избор- сигурно . ;D
Доста по икономичен е дизела, на мен ми дава постоянно 5/100 среден разход (по колонка) и ми дреме на фара за 20 ст. разликата .
Данъка ми е 36 лв. А така и не се сещам кое му е по скъпо на дизела, веригите ли, съединител ли или може би фаровете и калниците . :)
Титла: Re: Закупуване на kia ceed sw (2014)
Публикувано от: justalittlesign в Май 18, 2019, 02:25:24 pm
mar_tod@ Преди да се правиш на много велик, би следвало да кажеш какъв е твоя дизел и коя година е? :)

zeroheat@  Изминаваме между 30и 40 хиляди годишно с колата  из Европа.Със самолет е оправдано, когато нямаш определна дата за пътуване. В много от случаите, при 2 или  4 човека е по-изгодно и по-удобно, да пътувате с кола отколкото със самолет.
Относно забраните и инфо кой автомобил къде може да влиза ,прочетете на линка. От този сайт купувам и еко-стикерите за зоните изискващи такъв :)
 https://www.green-zones.eu/en.html (https://www.green-zones.eu/en.html)
Титла: Re: Закупуване на kia ceed sw (2014)
Публикувано от: zeroheat в Май 19, 2019, 10:12:18 am
mar_tod@ Преди да се правиш на много велик, би следвало да кажеш какъв е твоя дизел и коя година е? :)

zeroheat@  Изминаваме между 30и 40 хиляди годишно с колата  из Европа.Със самолет е оправдано, когато нямаш определна дата за пътуване. В много от случаите, при 2 или  4 човека е по-изгодно и по-удобно, да пътувате с кола отколкото със самолет.
Относно забраните и инфо кой автомобил къде може да влиза ,прочетете на линка. От този сайт купувам и еко-стикерите за зоните изискващи такъв :)
 https://www.green-zones.eu/en.html (https://www.green-zones.eu/en.html)

Да, в твоя случай определено си прав. 4 билета отиване и връщане определено ще излезнат по скъпо, но .... 4ма човека в КИА СИИД .... не е ли мъчение? Доста тясничко? Но тук няма как да калкулираш изгубеното време и стреса. Всмисъл карането до Германия си е много. Особено ако го правите на веднъш. Ако пък спите някъде по пътя в хотел .... Тогава може и да се изравни със самолетния билет, все пак сте 4ма.
Титла: Re: Закупуване на kia ceed sw (2014)
Публикувано от: justalittlesign в Май 19, 2019, 02:39:01 pm
Нямам проблем с пътуването! Все пак ходим на екскурзия, не на състезание :) Другата седмица тръгваме на 18 дневно пътешествие из Прибалтика и Полша :) Ще разкажа за него в друг пост, да не цапаме сега темата :)
Титла: Re: Закупуване на kia ceed sw (2014)
Публикувано от: zeroheat в Май 20, 2019, 12:35:01 pm
Нямам проблем с пътуването! Все пак ходим на екскурзия, не на състезание :) Другата седмица тръгваме на 18 дневно пътешествие из Прибалтика и Полша :) Ще разкажа за него в друг пост, да не цапаме сега темата :)

Ама ти май не говориш за 4ма възрастни, а за 2ма + 2 деца?
Титла: Re: Закупуване на kia ceed sw (2014)
Публикувано от: Ivoli в Май 20, 2019, 09:06:43 pm
Нямам проблем с пътуването! Все пак ходим на екскурзия, не на състезание :) Другата седмица тръгваме на 18 дневно пътешествие из Прибалтика и Полша :) Ще разкажа за него в друг пост, да не цапаме сега темата :)

Ама ти май не говориш за 4ма възрастни, а за 2ма + 2 деца?

Само да подкрепя колегата по-горе: Сийда е с най-голямо вътрешно пространство в своя клас! Качете се на задните седалки на Голф(....4,5,6,7...), Опел Астра, Рено Меган, БМВ (3 и 5) и т.н. като преди това дръпнете шофьорската седалка маскимално назад! Успех!
Титла: Re: Закупуване на kia ceed sw (2014)
Публикувано от: justalittlesign в Май 21, 2019, 02:01:23 pm
Zeroheat
Любовта към дългите автомобилни походи ми е предадена от майка ми и баща ми. През соца сме пътували и спали 3 деца и 2 възрастни до Берлин, в  Трабант :) И с Фиеста съм обикалял из Европа преди 4 години :)
За мен Сийд хечбек не е никак малък. И май, разлика в обема на купето между хечбек и SW няма
Титла: Re: Закупуване на kia ceed sw (2014)
Публикувано от: zeroheat в Май 22, 2019, 08:54:00 am
Zeroheat
Любовта към дългите автомобилни походи ми е предадена от майка ми и баща ми. През соца сме пътували и спали 3 деца и 2 възрастни до Берлин, в  Трабант :) И с Фиеста съм обикалял из Европа преди 4 години :)
За мен Сийд хечбек не е никак малък. И май, разлика в обема на купето между хечбек и SW няма

Да май само обема на багажника е разликата, което не е малко за дълъг път особено с деца.

Иначе евала за пътуванията. И аз  съм фен. И ние с жената обиколихме няколко европейски държави преди да се роди детето. България - Сърбия - Унгария - Австрия - Чехия - Германия(музея на Ауди в Инголщат) - Австрия - Унгария - Сърбия - България . Мисля, че над 3300км за 10тина дни. Супер беше. Но сега като погледна назад ми се струва, че съм предприел голям риск да направя подобно нещо с Аудито ми от 98ма година. Лошото е че сега ще пътуваме до Унгария за F1 със същата кола. И съм на тръни, но уви .... не мога да си харесам нищо, а не ми се дават 30 000+ лева за чисто нова кола. Може би ако някак успея да си повиша семейния доход с 1000лв. ще играя. Качих се на новия CEED и съм възхитен. Има някой неща които не ми харесаха, но в този ценови диапазон мисля, че е в топ 3 определено. Тук става дума за бензинова. Иначе 2ма мои познати си взеха дизели на КИА, не съм сигурен за модела. Едното е CEED другото не знам, може би РИО, но и двете снаи евтния  възможен дизел и са през 3 месеца в сервиза, което ми се струва ужасно. Верно, че те се оправдават, че всичко е ОК понеже всичко било по гаранция ама.... неудобство си е. Имам познат с Дачия Сандеро 90 коня дизел и си я кара от 2013та. И никога не е такива проблеми. В сервиза е влизал само планово за масла, филтри, дискове и накладки. А и цената е доста по ниска. А за мен основното на новия автомобил е сигурността. Да си сигурен, че като тръгнеш на път, ще запали и ще стигнеш където си тръгнал. Иначе защо да си купуваш нова кола? Ако не може да разчиташ на нея ... купуваш една на 10 15 години на 20% от цената на новата и си карай. music
Титла: Re: Закупуване на kia ceed sw (2014)
Публикувано от: justalittlesign в Май 22, 2019, 10:05:47 pm
Аз и брат ми си купихме едни от първите Дачии  в София. Навсякъде ни гледаха, все едно, че карам Ламборджинита. Полицаите ни спираха за да ни разпитват, а не да ни проверяват :)  Ако ти покажа колко неща съм сменил до 120К лошо ще ти стане , Никога повече Дачия. Брат ми караше DCI на 80 К му заминаха горивна помпа, дюзи, свещи. Ремонтът му излзезе около 4 бона. Да не говорим пък, каква ръжда изби. Във форума на Дачия има тема  за мен и битката ми по гаранция с Алианс ауто :)
На Киата съм сменил само един кормилен накрайник и една закопчалка на среден колан по гаранция.