КИА Клуб България- фен форум на КИА
Модели автомобили => Sportage => Темата е започната от: smirn0ff в Октомври 11, 2012, 01:53:48 am
-
Аз като нямам HAC си ползвам ръчната постоянно 8-) crazy
Вече по темата - HAC не се ли активира с двойно "сритване" на спирачката?
-
Ц с двоен наклон се активира при нас :-\ .Снощи например се качвам на Гешов, точно преди Борис. Нали сега на Гешов в София са затворели подлеза и всички минават по булеварда отгоре. Та там има нагорнище и често със задръствания. Е вчера се включи на това място. Които е минавал знае за какво говоря. Но при по-леки нагорнища ц.
-
Абе не е много по темата, ама то така във всяка тема става...
Асистентът за потегляне по баир има ли начин да се изключва (примерно парктроника май имаше копче за изключване) ?
Асистентът за потегляне по баир има ли индикатор, който показва че се е задействал или те изненадва и разбираш в последствие ?
-
Абе не е много по темата, ама то така във всяка тема става...
Асистентът за потегляне по баир има ли начин да се изключва (примерно парктроника май имаше копче за изключване) ?
Асистентът за потегляне по баир има ли индикатор, който показва че се е задействал или те изненадва и разбираш в последствие ?
Само изненада при HAC, никакви копчалъци или индикации.
-
Може да има удобен бушон само за HAC. Докато тествах Sportage така и не се намери наклон, дето да го активира този HAC.
-
Не е необходимо да е голям наклона. Може да не си го усетил. Примерно на светофар, даже и на равно се активира и колата си стой на място без натисната спирачка. При наклон назад, спираш тя се връща съвсем малко и "заспива".
-
Embezzler, ти какъв спортидж си тествал? Тестовата кола в София е с автоматични скорости. Съмнявам се, че въобще там има нужда от такова нещо и дали е монтирано.
-
Не е необходимо да е голям наклона. Може да не си го усетил. Примерно на светофар, даже и на равно се активира и колата си стой на място без натисната спирачка. При наклон назад, спираш тя се връща съвсем малко и "заспива".
Май е нужна нова тема какво ще кажете? Примерно доволни ли сте от HAC асистента си?
-
.. даже и на равно се активира и колата си стой на място без натисната спирачка.
Ако е така, според мен трябва след отпускане на спирачката стоповете да продължат да светят 1-2сек.
-
Не съм карал 2.0 D автоматик, но при 2.0 автомат бенз определено не е така. На прав или малък наклон също не задържа.
-
Е на автоматиците не им трябва тази екстра.
Не знам дали има значение за HAC силата на натиска върху педала.
-
Ще пробвам ;D
-
Не, няма значение. Разгледах сервизната документация за Rio, но и за Sportage трябва да е същата логика.
Под шофьорската седалка има YAW-RATE сензор (жироскоп) който определя позицията на колата и подава информация към HAC (ползва се и при ESP).
Този сензор се калибрира с GDS software. Сами се сещате, че може така да се калибрира, че да хваща и при по-малък наклон. :-*
(http://imageshack.us/a/img209/5838/screenshot20121011at121.png)
(http://imageshack.us/a/img155/5838/screenshot20121011at121.png)
Не ми е ясно обаче, защо функционира различно при всички, различна калибрация ли имате krivogled
-
Да така е, но при последна проверка на актуалните софуери за колата всичко беше наред. Не е мнг мнг добре сегащното ниво за сработване. Друга причина е самият жироскоп да не е много много качествен, е определено ще ме наплюете с това мое съмнение но....
-
Подложи му няколко шайби за да го излъжеш, просто за проба. :)
В този форум няма да плюете KIA devil rofl
-
Подложи му няколко шайби за да го излъжеш, просто за проба. :)
В този форум няма да плюете KIA devil rofl
Ейй веднага ме наплю. Аз си мислех да му завия няколко самонарезни винтове, че може да не е хванат стабилно и за това rofl
-
Надявам се да носите на майтап. ;D
Иначе наистина би трябвало да стане с подложка, но временно, че може да обърка ESP-то при активиране.
-
Ако не носих на майтап още щеше да се води спора дизел/бенз yahoo Иначе не ми се разглобява иначе бих му подложил.
-
Не съм карал 2.0 D автоматик, но при 2.0 автомат бенз определено не е така. На прав или малък наколон също не задържа.
Сериозно ли не задържа?! На позиция D си /непрекъснато/, стигаш сфетофар, спираш, махаш си крака от спирачката и колата тръгва назад, така ли???
-
Не съм карал 2.0 D автоматик, но при 2.0 автомат бенз определено не е така. На прав или малък наколон също не задържа.
Сериозно ли не задържа?! На позиция D си /непрекъснато/, стигаш сфетофар, спираш, махаш си крака от спирачката и колата тръгва назад, така ли???
Аз до колкото имам опит, тя тръгва напред, ако го няма този асистент ;)
-
При автоматика е по-различно. При отпускане на спирачката и тя тръгваше напред при равен път.
-
А аз доколкото имам опит, асистента е при потегляне от спряло положение с наклон назад. НАС е асистент при потегляне, а не ръчна електронна спирачка. Или при положение, че наклона е напред, то трябва да си държиш крака на спирачката или да смениш на Р положение.
-
При автоматика е по-различно. При отпускане на спирачката и тя тръгваше напред при равен път.
Да точно така е! Но при наклон назад си седи на едно място без да държиш натиснат педала.
-
Предполагам имате смартфони, защо не си инсталирате едно приложение - жироскоп и да видите при какъв градус се включва HAC. ;D
Аз ще го проверя само да ми дойде колата :)
-
Ние жироскопи имаме, ама нямаме 10-20 различни наклона да тестваме. :) Аз вече си знам, че ако е малък наклона нямам асистент. Трябва нещо от рода на най-стръмната част на тунела на TheMall. Но при нас държи само три секунди и не замества спирачката. Използва се само като тръгваш да не мръднеш 2-3 см назад.
-
Точно де, задържа 2сек. това е функцията му.
Значи, да разбирам, че му трябва към 30-35° за да се задейства ???
Левият крак трябва да е натиснал съединителя преди да отпуснете спирачката.
-
Аз досега като съм карал автоматици никога не им е трябвало HAC. :)
Там не е необходимо, затова е автоматик. Тук говорим само за коли с ръчка.
-
drink
Глоба едно кръгче с колата ти :) :)
-
Напълно съм съгласен с Кулмен, при автоматик този асистент ми се вижда безсмислен (стига да говорим за автоматик с хидротрансформатор). При VAG обаче с тия двойни сухи съединители по DSG-тата си трябва, но да не се отплесваме.
Едно допълнително въпросче за HAC-а:
Когато отминат 2-те секунди или когато се натисне малко газта до колкото разбрах НАС-а пуска спирачката, но как я пуска - изведнъж цялата или малко по-полека ?
(не знам дали го описах като хората, ама толкова можах...)
-
Напълно съм съгласен с Кулмен, при автоматик този асистент ми се вижда безсмислен (стига да говорим за автоматик с хидротрансформатор). При VAG обаче с тия двойни сухи съединители по DSG-тата си трябва, но да не се отплесваме.
Едно допълнително въпросче за HAC-а:
Когато отминат 2-те секунди или когато се натисне малко газта до колкото разбрах НАС-а пуска спирачката, но как я пуска - изведнъж цялата или малко по-полека ?
(не знам дали го описах като хората, ама толкова можах...)
Знам, че не това е темата, още по-малко форума, но от всичко прочетено не се сдържах и реших и аз да кажа write
Пък то май,че все така става :)
Става въпрос за колите на VAG:
При автоматиците няма HAC, но има AUTO HOLD. Работи напред и на зад и не му е необходим наклон за да се задейства. Той е част от електронната ръчна спирачка. Освобождава се с подаване на газ, но го прави малко рязко и разваля комфорта, но иначе не е необходимо да се натиска спирачката на светофар. music
При тези с ръчка има HAC. Натиска се съединителя до край, пуска се спирачката и системата се освобождава като се подаде газ. Ако не си натиснал педала на съединителя до край- няма пускане и викат пътна помощ( имаше такива случай описани в друг форум). rofl
-
Става въпрос за колите на VAG:
При автоматиците няма HAC, но има AUTO HOLD.
Аз съм с Hyundai и при мен го има Auto hold-а, така че предполагам и в някой модели на KIA трябва да го има. Много удобна екстра е.
-
Става въпрос за колите на VAG:
При автоматиците няма HAC, но има AUTO HOLD. Работи напред и на зад и не му е необходим наклон за да се задейства. Той е част от електронната ръчна спирачка. Освобождава се с подаване на газ, но го прави малко рязко и разваля комфорта, но иначе не е необходимо да се натиска спирачката на светофар. music
При тези с ръчка има HAC. Натиска се съединителя до край, пуска се спирачката и системата се освобождава като се подаде газ. Ако не си натиснал педала на съединителя до край- няма пускане и викат пътна помощ( имаше такива случай описани в друг форум). rofl
Мдааа, вярно не е това темата, но и аз не се сдържах. Вярно при ВАГ се казва "ауто холд" (друго име му измислили), но идеята е почти подобна. Аз лично карах Голф 6, с ДСГ-7 и ми беше крайно неприятна за каране. Първо не виждам смисъл на равно да ми държи спирачката ако аз не съм я натиснал - резултата от това "подпомагане" е че или не може да тръгне колата, щото не разбира, че съм подал газ понеже е малко, или ако подам повече газ и системата разбере че съм подал газ и тръгва с въртене на гуми - малоумна работа. В наклон нагоре (надолу не съм пробвал, щото ми е все тая), пускам спирачката, колата полита назад и след около 1 метър се усеща, че върви назад и почва да пуска съединителя сама и да си подава газ, за да задържи колата, държи на съединител така 1 сек и после си тръгва назад и вече нищо не може да я спре. Та резултата при ВАГ откакто правят ДСГ е, че вече предпочитам ръчните скорости отколкото "автоматите" им.
Може и да е била счупена колата, но все ми е тая, грам не ми хареса.
-
New Kia cee'd - Hill-start Assist Control (http://www.youtube.com/watch?v=4KJRR5tt8IQ#ws)
Принципно при всички модели е една и съща и действието му се изразява в това да ви помага за две секунди докато си преместите десния крак от спирачката на газта. Не се изключва и винаги е включен. А с копченцето отляво на волана си активорате DBC (Down -hill brake control) функция - Testing DBC on the New KIA Sportage (http://www.youtube.com/watch?v=oJPH9qqhsAM#ws)
-
На второто филмче за DBC, не се чува от радиото, но спирачките се натискат доста често и на импулси.
Някой има ли представа дали светлините отзад мигат като Коледна украса? :)
-
А с копченцето отляво на волана си активорате DBC (Down -hill brake control) функция
Това е най-глупавата екстра на колата! За да се активира функцията трябва да караш под 20 км/ч. Скоростта, която се поддържа след активиране е 7 км/ч. Напомням, че това е скоростта на ходене при някои хора и за автомобил е прекалено бавно дори за търсеното "разглеждане на пейзажа". А в купето се случва нещо ужасно. Пукот и трещене все едно колата е сдала багажа, съпроводени с мощно друсане напред-назад (спирачката се натиска и се отпуска всяка секунда). Тествах на доста стръмен наклон, предполагам на по-лек като на клипа е доста по-добре, но пак ми е безсмислено.