КИА Клуб България- фен форум на КИА
Модели автомобили => Sportage => Темата е започната от: mneykov в Януари 27, 2011, 04:22:09 pm
-
Здравейте,братя по волан!
Отскоро и аз яхнах Sportage /2000 TDI -1999/. Взех го,за да мога да практикувам любимото си хоби- риболова / с Голфа съм брал доста ядове из калищата/. Тъй като досега не съм карал джипка и съм 100% новобранец в бранша, имам някои въпроси:
- още не съм свикнал с возията,Голфа го юрках зверски,тръгвах с мръсна газ от място,влизах рязко в завоите и т.н. С Киа-та нещо не се получава- при тръгване рязко от светофар /с ляв или десен завой/ задницата занася и леко ме изхвърля, изхвърляне се получава и при минаване през дупки и бабуни. Това нормално ли е ? Толкова ли е твърдо окачването?
- четох във форума, че някои колеги смело минават на по-голям размер гуми от 15 цола.Това не е ли опасно за трансмисията и раздатъчната кутия? За гумите в спецификацията / в книжката/ не е посочено нищо друго освен : 205/70/R15 Р=1.8 атм.
- оборотите на двигателя шават /на празен ход държеше над 1200 об./ . Единствения човек в Бургас,който успя да влезе в компютъра,посочи като проблемен датчика на жилото на газта / в КИА/Бош сервиз-Бургас тържествено ми заявиха,че не могат да направят диагностика на двигателя, защото 1999г. бил стар модел!/ Както и да е, смених въпросния датчик /350лв./, но проблема се реши частично- при запалване държи около 950 об., но след като тръгна,при изключване от скорост отново вдига обороти. Може ли да е от калпави връзки кабели/куплунзи?
Стига толкова ,че май ставам досаден с въпросите си :o
Ще бъда благодарен на всеки,който вземе отношение по темата. bye
-
здрасти градски и честито! със здраве да си караш и каляш колата. и аз като теб от седмица съм с такава, но бензинова, която също като теб ще ползвам за любимото хоби. Ако искаш може да се видим и да поговорим. Поздрави!
-
Здрасти, гумите могат да са различни размери. Има таблици за заменяемост.
Оборотите се контролират от компютъра. Има тестер за старите ни коли в София, искай от сервиза да им го пратят и направи тест.
-
Ами аз имам същата кола от 6-7 месеца и изминах над 4 000 км с нея . Дизел 2 000 кубика , 83 коня, 2000 година . Понеже от Мерца имах останали хубави зимни гуми то ги сложих тях и сега карам така те са по малки 195/65/ 15. Обаче доле-горе се държи добре на пътя . И аз имам същото усещане по завоите като че ли се поднася :(
За пъргавина не е така пъргава при потегляне . При мен двигателя за сега работи чудесно , парното много бързо затопля . Включвах и предното предаване няколко пъти на заледен участък и на заснежен път и показа чудесен резултат.Обаче не е за препоръчване да се кара продължително и постоянно с него ,защото се усеща едно лашкане напред назад на колата . Разхода го сведох до 7л смесено каране . Тоест нищо не съм правил по двигателя а просто свикнах с каква скорост и обороти да я карам .На четвърта с 40 км и обороти 1500 просто спи на пътя Пета скорост давам от 50км нагоре .и върви без никакво сътресение. Тук има и уговорката че гумите са ми по малки и за това може по леко да върви .
Ами само успех в карането мога да ти пожелая , пък бъдещето ще покаже на какво сме се насадили . crazy
-
Здрасти, гумите могат да са различни размери. Има таблици за заменяемост.
Оборотите се контролират от компютъра. Има тестер за старите ни коли в София, искай от сервиза да им го пратят и направи тест.
Благодаря,колега! А откъде да намеря въпросните таблици за гумите?
Относно тестера- не мисля ,че за една маймуна ще местят палмата, но все пак ще звънна в КИА-София. write
-
Относно замяната на големина и ширина на гуми, ползвай калкулаторите, които ги има в интернет. Например:
http://www.primex-bg.com/site/?page=calculator (http://www.primex-bg.com/site/?page=calculator)
Относно тестера, при мене мина номера. Донесоха тестера в Пазарджик по моя заявка и в определения ден ми поправиха колата. След това сервиза си го връща обратно в София и така всички са доволни. Забравих откъде си, но иди до най-близкия сервиз на КИА и им кажи, че искаш да ти тестват колата. Предполагам, че ще се обадят да питат къде е тоя тестер, ще го поръчат (ако трябва по куриер) за определена дата и си резервираш час.
-
Според мен независимо от това дали от единия сервиз ще изпратят тестер до другия е без значение защото ще се окаже че и човек който да работи с него нямат.Относно тази част която си купил за 350лв(за нея не ти трябва комп или тестер)можехте да я проверите ръчно като отвиете двете болчета (едното е с печат)и отделите буксата от механичното жило.Палиш колата трябва да работи на празен ход и тогава завърташ двете крачета който са на часта с буксата на дясно.Ако има плавност добре ако не пръскане с шпрей.Не е сигорно но има шанс за оправяне.Ако решиш въпроса с оборотите пиши че е интересен този проблем.
-
Колега qgoar, пробвахме го този номер със стария датчик, не се получи. А новия е с фабрична настройка и не е желателно да се пипа на "око" / без комп /, защото "малко мръднеш - маймун ставаш". crazy
-
Здравейте,братя по волан!
Отскоро и аз яхнах Sportage /2000 TDI -1999/. Взех го,за да мога да практикувам любимото си хоби- риболова / с Голфа съм брал доста ядове из калищата/. Тъй като досега не съм карал джипка и съм 100% новобранец в бранша, имам някои въпроси:
- още не съм свикнал с возията,Голфа го юрках зверски,тръгвах с мръсна газ от място,влизах рязко в завоите и т.н. С Киа-та нещо не се получава- при тръгване рязко от светофар /с ляв или десен завой/ задницата занася и леко ме изхвърля, изхвърляне се получава и при минаване през дупки и бабуни. Това нормално ли е ? Толкова ли е твърдо окачването?
- четох във форума, че някои колеги смело минават на по-голям размер гуми от 15 цола.Това не е ли опасно за трансмисията и раздатъчната кутия? За гумите в спецификацията / в книжката/ не е посочено нищо друго освен : 205/70/R15 Р=1.8 атм.
- оборотите на двигателя шават /на празен ход държеше над 1200 об./ . Единствения човек в Бургас,който успя да влезе в компютъра,посочи като проблемен датчика на жилото на газта / в КИА/Бош сервиз-Бургас тържествено ми заявиха,че не могат да направят диагностика на двигателя, защото 1999г. бил стар модел!/ Както и да е, смених въпросния датчик /350лв./, но проблема се реши частично- при запалване държи около 950 об., но след като тръгна,при изключване от скорост отново вдига обороти. Може ли да е от калпави връзки кабели/куплунзи?
Стига толкова ,че май ставам досаден с въпросите си :o
Ще бъда благодарен на всеки,който вземе отношение по темата. bye
Добре дошъл в клуба и безавариино.Проблема с поднасянето на задницата не е само при кията преди година имах Паджеро къса база и трябва да ти кажа че проявяваше същите симптоми.При мокро време гъзягата му се кълчи като кючекина при това с чисто нови зимни гуми а при малко повече сняг даже трудно тръгвам с въртене на гуми.Така че това да не те притеснява просто преценявай скороста и ще и свикнеш.