КИА Клуб България- фен форум на КИА

Модели автомобили => Ceed, ProCeed, Ceed SW => Темата е започната от: acho_77 в Януари 18, 2009, 10:30:52 am

Титла: Проблем със съединителя
Публикувано от: acho_77 в Януари 18, 2009, 10:30:52 am
При мен се появи следното нещо (казвам нещо понеже незнам дали е проблем),когато дам зор на колата по стръмен баир а в Шумен са много от съединителя се усеща адска миризма на феродо.Ходих в сервиза и те ми казаха че ще трябва да смъкнат котията за да видят какво става, но аз не съм много навит на това! Педала ми е много мек и отделя малко горе! Пробвах един друг сиид пак бензин и при него е мек съединителя но собственика ми каза че не е усещал такова нещо, аз му дръпнах ръчната и с повечко газ опитах да тръгна докато не угасна и той съвсем слабо подмириса а моя при същата ситуация вони ама вони ви казвм! :o
И сега не знам какво да правя!
 
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: Gavasoff в Януари 18, 2009, 10:38:37 am
Съединител пързаля най-вече на висока предавка при по-ниска скорост и повече зор. Излез някъде на извънградско, качи 2-3 човека, дай я на пета с 50-60 км/ч и дай газ докрай. Ако пак мирише и двигателя си сменя оборотите като на автоматик - със сигурност съединителят ти е много натегнат или има някаква друга причина, за да пързаля. Кажи им в сервиза да ти го отпуснат (ако изобщо е възможно).
Ако ти приплъзва на първа, със сигурност ще ти приплъзва и на пета, при това много повече. Възможно е и дискът да трие в нещо и затова да мирише. За съжаление за да се види състоянието му наистина се сваля скоростната кутия.
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: acho_77 в Януари 18, 2009, 01:50:10 pm
Проблема е там че не преплъзва ! Започнах да си мисля че може да има нещо общо с ESP-то!
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: Gavasoff в Януари 18, 2009, 02:11:45 pm
Тук вече не мога да кажа нищо, даже и не знам принципа на действие на ESP. Ще трябва да ходиш до сервиза и да сваляте скоротната кутия. Кофти е, когато започнеш да "оперираш" новата си кола, но поне ще е за добро...
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: acho_77 в Януари 18, 2009, 02:29:19 pm
Значи ESP-то върви в комплект с тракшъна (блокаж с две думи) и когато се включи явно турмози и съединителя и спирачната система !А за операции нещо не ми се чува още ! :-\
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: vanselot в Януари 18, 2009, 04:20:19 pm
Възможно е да е ESP и TCS, шото и при мен замириса когато се покефих малко на снега - врътки и пергели малко.. но без да изключвам ESP-to и си замириса.. Сега чак свързвам нещата..
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: Gavasoff в Януари 18, 2009, 05:38:30 pm
Е добре де, ESP-то трябва да сработва само на сняг, лед, или мокро, при потегляне. При теб и на сухо ли го прави на първа?  ???
На моята Октавия често ми се е случвало ESP-то да включва на сняг, но никога не ми е мирисало на феродо... dontknow
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: acho_77 в Януари 18, 2009, 06:27:00 pm
Значи не винаги когато се вклиучи ESP-то ,един два пъти ми замирисва и на чист асвалт без боксувки по слабо мирише но все пак мирише!
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: Slumk в Януари 18, 2009, 08:21:13 pm
Хора, ESP-то няма нищо общо със съединитела доколкото знам. Според мен въобще не е от това. Също така ESP-то се опитва да стабилизира автомобила при занасяне и да го върне в правилната ми траектория на движение, и няма значение дали е мокро, сняг, дъжд или сухо. В моменте в който прекалите със страничното ускорение и гумите изгубят сцеплението си, то се намесва. И с него и без него съм поднасял много пъти и никога на никакво феродо не е мирисало. Щом мирише, значи дисковете се трият. За мен диагнозата е боксуващ съединител.
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: Gavasoff в Януари 18, 2009, 09:26:53 pm
Прав си, бъркам се с ASR...
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: ndg в Януари 18, 2009, 10:20:59 pm
Хора, ESP-то няма нищо общо със съединитела доколкото знам. Според мен въобще не е от това. Също така ESP-то се опитва да стабилизира автомобила при занасяне и да го върне в правилната ми траектория на движение, и няма значение дали е мокро, сняг, дъжд или сухо. В моменте в който прекалите със страничното ускорение и гумите изгубят сцеплението си, то се намесва. И с него и без него съм поднасял много пъти и никога на никакво феродо не е мирисало. Щом мирише, значи дисковете се трият. За мен диагнозата е боксуващ съединител.
Като цяло си прав: "Щом мирише, значи дисковете се трият". Обаче според мен ESP  има косвена връзка:
При KIA CEED ESP върви с TRC. TRC от своя страна сваля оборотите на двигателя. Възможно е тогава да се получава триене.

Иначе и на мен ми се струваше че съединителя отделя малко по-горе от колкото съм свикнал. В КИА казаха че не може да се регулира - било автоматично. Така че за колегата офертата да посети сервиза май няма алтернатива. Пък нека после и да напише какво е станало.
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: acho_77 в Януари 18, 2009, 10:46:28 pm
 Съединителя може да регулира ръчно има си шпилка и гайка вече съм пробвал в сервиза инъче е с помпа тоест хидравличен и ако не държи налягане помпата тя колата сама ще тръгва на стоп с натиснат съединител!И се извинявам  , че пиша ESP понеже то ми светва а не TRC както би трябвало да пиша!Че за да мирише съединитяля има триене но коя кола няма, и защо е толкова усезаем този мирис без натоварване? Този слетобед говорих със сервиза и ми обещаха да направят запитване в Сф сервиз от какво може да е! И ако имам някакво логично убяснение ще го споделя веднага! За сега ми се струва ,че еTRC (ESP)
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: Pro style в Януари 19, 2009, 12:23:51 am
колкото и да гадаем, щом мирише значи има потенциален проблем, така че най-добре в сервиза и там да си кажат думата.
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: Slumk в Януари 19, 2009, 01:03:42 pm
Колеги, според мен нито ESP нито TRC има вина за ситуацията. Ако искате мога да напиша на дълго и на широко защо мисля така и съм сигурен, че ще ви убедя. За мен има 2 варианта. В първият случей, ако се надущва миризмата на съединител докато педала на съединителя не се докосва от нищо, със сигурност имаш боксуващ съединител. Вторият вариант е ако се надушва дотако потегляш, сменяш скорости, крака ти седи въпху педала, или нещо го докосва. В този случей съединителя седи по-дълго от необходимото в средна позиция и има триене коедо го кара да се затопля, да гори едва ли не и да мирише. Или вината отново е повреда в системата му.
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: acho_77 в Януари 19, 2009, 08:14:29 pm
Значи е повреда в системата му!
Понеже другите фактури ги изключих!!!!!!!
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: Slumk в Януари 19, 2009, 08:44:36 pm
Това е моето мнение. Не съм специалист. Кокво ти казват в сервиза?
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: acho_77 в Януари 19, 2009, 09:35:53 pm
А ми малчат все още и чакат коментар от софия,че да видим кво ще става!
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: Cee`d_sh в Януари 23, 2009, 11:27:13 am
ESP-Принцип на действие-Системата работи посредством 2 основни датчика:

    - датчик, монтиран на кормилния вал - отчита завъртането на кормилното колело;
    - датчик, монтиран на пода на купето - отчита завъртането на автомобила в завой.

В електронния блок на системата е заложено правилното съотношение "ъгъл на завъртане на волана / ъгъл на завъртане на автомобила". Получената от двата датчика информация (ъгли на завъртане) се обработва и сравнява със заложените в паметта параметри. При регистриране на отклонение системата се задейства моментално, като подава управляващ сигнал към хидравличната помпа, която от своя страна подава спирачна "команда" към спирачния механизъм на някое от колелата. При спиране на определено колело се получава завъртащ момент, който насочва автомобила съобразно зададеното чрез волана направление.

Системата комуникира и с електронен блок (електронно устройство), управляващ работата на двигателя, към който при необходимост се изпращат сигнали за прекратяване на подаването на гориво (т.н. отнемане на газта). Системата получава данни и от датчиците за въртене на колелата, които обслужват и системите ABS и ASR. (В автомобила всички тези системи са обединени в една обща система за сигурност).

Системата работи автоматично и дискретно - без намесата на водача. Системата може да се включва и изключва чрез бутон на арматурното табло. При нейното задействене светва индикатор.
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: veno в Януари 25, 2009, 03:40:52 pm
и на мен няколко пъти ми мирише на съединител докато се опитвам да кача бордюр... мирише и то доста.
Колега някакво инфо имаш ли ? Аз утре ще се обадя в сервиза.
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: veno в Януари 26, 2009, 12:34:46 pm
говорих със сервиза, казаха че за този момент го приемаме за нормално, ако вземе да го прави проблема и на равно тогава вече да се обадя пак.
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: acho_77 в Януари 26, 2009, 07:32:52 pm
Нямам инфо но предполагам че и на мен така ще кажат! Все още чакам връзка със София!
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: ndg в Януари 26, 2009, 08:17:16 pm
говорих със сервиза, казаха че за този момент го приемаме за нормално, ако вземе да го прави проблема и на равно тогава вече да се обадя пак.
А регистрираха ли го някъде като проблем?
Щото съединителя е консуматив, и както такъе не го лови гаранция...

Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: Embezzler в Януари 26, 2009, 08:23:51 pm
Сигурен ли си, че е консуматив. Струва ми се, че ако беше така, щяха с отворени обятия да го поканят в сервиза и да му вземат парите.
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: ndg в Януари 26, 2009, 08:28:15 pm
Сигурен съм.
Съединителят е консуматив.
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: tosco в Януари 26, 2009, 08:28:29 pm
Така е, съединителя наистина го броят за консуматив-така че няма гаранция за него devil
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: veno в Януари 26, 2009, 09:31:55 pm
колата е на 2500 км. все още
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: Slumk в Януари 27, 2009, 08:42:14 am
Съединителя е консуматив, ама ако се трие без да пипаш педала има проблем в системата му и тя е гаранционна.
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: smirn0ff в Януари 27, 2009, 10:54:24 am
неможе така да ти мирише на съединител, според мен, ако няма голямо натоварване върху него. Явно системата не го зацепва достатъчно. Мисля че можеш да пробваш, да направиш един тест: примерно включваш втора и вдигаш на около 2500об/мин, след което подаваш рязко газ, ако пак приплъзва това автоматично означава, че съединителя ти не зацепва коректно.
аз лично такъв проблем нямам, на мен ми превъртат само гумите като подавам рязко газ на втора :)
иначе само един път съм долавял миризмата на съединителя и то си бях виновен аз за случая.
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: veno в Януари 27, 2009, 11:00:03 am
при мен мирише само когато го натоваря, качвам бордюр или голям наклон на полусъединител с много газ, на сняг също ми се случи.
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: proc в Януари 27, 2009, 11:08:40 am
при мен мирише само когато го натоваря, качвам бордюр или голям наклон на полусъединител с много газ, на сняг също ми се случи.

И при мен са само два случая, при които се качвах  на бордюр.
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: Mihailov в Януари 27, 2009, 12:11:49 pm
Е като се качвате на бордюр на полусъединител и много газ е нормално според мен. Това не би трябвало да е проблем.
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: proc в Януари 27, 2009, 12:19:29 pm


при мен мирише само когато го натоваря, качвам бордюр или голям наклон на полусъединител с много газ, на сняг също ми се случи.

И при мен са само два случая, при които се качвах  на бордюр.

И аз това казвам, че при такива обстоятелства смятам, че е нормално.
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: acho_77 в Януари 27, 2009, 09:07:07 pm
Да и аз така смятам!
Но при мен без бордюри и натоварване е малко  :o!
Днес говорих с сервиза и от цялата работа стона ясно че ще си я карам докато се скапи защото съединителя не влизал в гаранцията на колата !!! Можело да се призна е за гаранционно след експертиза  write и тогава евентуално нали да се оправи така че ще карам докато се запали!!?!!!! devil
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: ndg в Януари 27, 2009, 10:20:19 pm
Те в сервиза така ще разправят, ама ако е проблем при монтажа следва да си го отстранят за тяхна сметка, колкото и да не им се ще. Моят съвет е да се обърнете към тях докато още са малко километрите и е видно че проблема не е  поради неправилното ви шофиране. Като е необходима експертиза - ми да си свикат експертите и да си я направят, а не да те пращат да караш . Как може кола на 2000 км да има проблеми със съединителя?!

И какви са тези бордюри дето се качват с толкова газ? Или пък за снега: ми то следва да се въртят гумите а не да превърта съединителя.
Слава богу още нямам този проблем (~18000). За сега.


Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: Митето в Януари 27, 2009, 10:37:34 pm
Те в сервиза така ще разправят, ама ако е проблем при монтажа следва да си го отстранят за тяхна сметка, колкото и да не им се ще. Моят съвет е да се обърнете към тях докато още са малко километрите и е видно че проблема не е  поради неправилното ви шофиране. Като е необходима експертиза - ми да си свикат експертите и да си я направят, а не да те пращат да караш . Как може кола на 2000 км да има проблеми със съединителя?!

И какви са тези бордюри дето се качват с толкова газ? Или пък за снега: ми то следва да се въртят гумите а не да превърта съединителя.
Слава богу още нямам този проблем (~18000). За сега.



абсолютно съгласен.Ве едно чувам за мойто тропане на волана. "Ама то едвам се усеща" ,да де,ама се усеща,следователно ще сменяте.Макар и след 5-о ходене 8-)
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: smirn0ff в Януари 28, 2009, 12:46:58 am
да то и аз за потропването във волана се "поразходих" до сервиза малко в повечко, ама важното че вече не е факт  bravo
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: acho_77 в Януари 28, 2009, 09:19:00 pm
Така следва ама това означава аз да си стоя и да чакам да ми смъкнат котията до ми проверят всичко да ми изпратят диска в Сф и да чакам после и накрая кво :o :-* write нищо площай брадче
Така стоят нещата!
Казаха ми да не се надявам че ще мине гаранционно и ,че при всички случаи аз ще съм виновен ! Кво да правя ????? и аз незнам! Тъка ,че ще си покарам докато BOOM!и после ще  crazy devil и накрая нищо пари в джоба и това е!
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: smirn0ff в Януари 28, 2009, 09:20:22 pm
това явно е нов проблем за Сийда защото "по-старите" го нямаме :)
между другото в сервиза получават TSB-ни, ама май се правят на "ударени" ... незнам дали съм прав
ако това го има в TSB - 100% трябва да е гаранционно подменянето
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: acho_77 в Януари 28, 2009, 09:23:29 pm
Дано го нямате моят сиид е от авгус2008 и по тъбелка която намерих сглобена юли същата година!
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: ndg в Януари 28, 2009, 10:46:52 pm
Така следва ама това означава аз да си стоя и да чакам да ми смъкнат котията до ми проверят всичко да ми изпратят диска в Сф и да чакам после и накрая кво :o :-* write нищо площай брадче
Така стоят нещата!
Казаха ми да не се надявам че ще мине гаранционно и ,че при всички случаи аз ще съм виновен ! Кво да правя ????? и аз незнам! Тъка ,че ще си покарам докато BOOM!и после ще  crazy devil и накрая нищо пари в джоба и това е!
Определено ще трябва да разглобят и разгледат, така че бъди търпелив. Едва ли ще ти се наложи  да ти пращат съединителя в Сф. За 2000 км едва ли се е износил и ще изисква смяна. Освен ако не е някаква дефектна бройка ама едва ли. Току виж че следва нещо да регулират.
Ако пък искаш - иди направо в Сф сервиз и направо там демонстрирай проблема. Не че ще те приемат по-радушно, ама кой знае. Може да са се променили нещата откак шефа на КИА чете форума ;)

Човек има толкова права, колкото може да защити!


Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: smirn0ff в Януари 29, 2009, 12:57:20 am
в София, сервиза си има толкова много работа, че на съединителя ще му кажат - майната му ....
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: acho_77 в Януари 29, 2009, 11:31:02 pm
работата е там че моят сиид е на 12000 км вече а проблема се появи на 8000 км а може и по рано да е било просто не сам го забелязал а колата с 2000 км е на veno! тъка че незнам дали и шефа на КМБ може да ми помогне!
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: shofior в Април 12, 2009, 05:47:42 pm
Моята KIA е на 280 км, но още от началото при потегляне на 1-ва при по-голям наклон и при качване по тротоари се усеща силна миризма на феродо (при пусната вентилация изпълва купето с остра миризма). Колата не е натоварена (сам съм в нея). Напоследък като че ли става много по-рядко (свиквам със съединителя?), но все пак се случва. На друга кола никога не ми се е случвало (освен при теглене). Дали е нормално или е проблем?
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: tosco в Април 12, 2009, 08:35:02 pm
Споко, ще улегне ;D ;D
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: acho_77 в Април 12, 2009, 08:55:08 pm
При всички ни е било така аз минах по този път !
Ще се оправи не се бой!
Карай смело! ;D ;D ;D
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: shofior в Април 13, 2009, 01:11:46 pm
Това е наи-положително настроения форум за коли...  ;D
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: bongo в Април 13, 2009, 01:56:03 pm
за първи път като карах и аз бензинова  1.4 и при мен замириса за кратко време в задръстванията.музиката свири, говорим си в колата, а аз не долавям и най-малък звук от двигателя.после явно съм свикнал защото по-късно с моята дизелова не ми се е случвало никога.успех.
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: emo8512 в Януари 26, 2015, 10:14:05 am
и аз имам проблем със съединителя логато паля колата на първа скорост с натиснат съединител до край колата прилашва и също така ако я пускам на първа по инерция на изгасен двигател или нетръгва или много леко се движи когато я освободя на свободна скорост тръгва нормално. Някой имал ли е такъв проблем може ли да е от помпата на самоя педал. Също така понякога не ми влизат скоростите трябва да отпусна съединителя и пак да го натисна и не всеки пат става лесно превключването.
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: mupo_sh в Януари 26, 2015, 10:57:37 am
Как искаш на първа при изгасен двигател да върви колата?!?!?Или аз не разбирам нещо.И пиши по-грамотно ако искаш да получиш адекватен отговор.
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: emo8512 в Януари 26, 2015, 11:41:46 am
1 скорост натискам съединителя нетръгва(по наклон) с изгасен двигател или ако тръгне много бавно все едно нещо я спира освобождавам от скорост и тръгва нормално. на първа скорост натискам съединитела запалвам и предърпва леко напред колата когато  паля на свободна скорост го няма това местене на колата все едно не съм натиснал съединителя докрай сега дано да е станало ясно и сорри но пиша от телефона и ми е голям проблем с клавиетурата
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: TATI в Януари 26, 2015, 12:16:21 pm
Просто не ти отделя съединителя напълно. Като начало погледни да не ти е преместила стелката под педала и заради това да не може да се натисне педала докрай. После вече се тръгва с проверка на помпата, дали не връща течност зад гумичките.
Титла: Re: Проблем със съединителя
Публикувано от: emo8512 в Януари 26, 2015, 12:36:22 pm
не е от стелката ами ок ще проверя помпата не аз де майстора ми. Като му споделих проблема по телефона той ми каза че този проблем най често ставал от помпата която е горе на на педала която е още не сме я оглеждали за това идках да чуя и вас защото може да,се,е случвало на някого и така ще е и по лесно за мен да отстраня проблема