Автор Тема: Венга 1,4; 90 к.с. бензин 2010 г  (Прочетена 34968 пъти)

kmd

  • Новак
  • *
  • Публикации: 18
Re: Венга 1,4; 90 к.с. бензин 2010 г
« Отговор #15 -: Май 17, 2023, 08:34:46 pm »
Малка част от идеята ми вече е осъществена. Благодарение на колегата RMK. Зададох тъп въпрос на тема компресия и вместо да бъда пратен на ... ъъъ Пловдив, получих точен отговор. Сега по същество - няма спор, че предстои основен ремонт на двигателя. Просто оглеждам възможните варианти и... естествено / както казват Илф и Петров/ става дума за пари.Сдобих се с моята хубавица за 9 бона, за месец опуках още 2 / КАТ, Съединител 300 + 350 труд; Верига к-т 550 + 400 труд, 2 пъти масло + свещи и бобини/ А имам и разходи, за които не съм писал. На втория ден даде фира централното заключване. Оказа се, че има някаква джаджа в корпуса на контактния ключ, която забравя да види, че ключа е изваден, Ключарите на Цариградско - кръстовището за Горубляне го сбориха за 0,5 часа и 60 кинта - дреболия на фона на останалите разходи. Естествено всички финансови резерви изгоряха. Сега имам оферта от известния в нета Юли турбото - 3 бона и си щастлив... Днес получих втора оферта - от един сервиз в Дружба2 - не казвам кой е( нищо лошо-собственика е пич), но е първия, който ви излиза в нета, ако попитате за ремонт глава и блок. Та офертата е 5 бона!!! Пропуснах да кажа, че и в двата случая ще получа гаранция за ремонта - в първия случай 45К, във втория-100К. Не се шегувам, а още по-малко омаловажавам труда на майсторите.И затова мислейки си за Илф и Петров споделям какво се случи досега. И ще продължа и с решенията! Очевидно ще ми трябва време да измисля толкова кинти, а и офертата - остави ключа и телефона си някакси е неприемлива, без това да означава досаждане на майстора, претенции и тъпи въпроси. Пак да кажа - освен че мисля за колегите, които / също като мен/ ще изчетат този форум, все пак получавам отговори на въпросите си, И затова благодаря за всяко мнение!
« Последна редакция: Май 18, 2023, 03:18:17 pm от kmd »

kmd

  • Новак
  • *
  • Публикации: 18
Re: Венга 1,4; 90 к.с. бензин 2010 г
« Отговор #16 -: Май 18, 2023, 03:36:16 pm »
Днес ще бъда обикновен, а не горд собственик на Венга (проблемченцата и изненадите не влиаят на отношението ми); т.е малко ще помрънкам. Което по никакъв начин няма да се отрази на любовта ми към моята принцеса. И така:
1. Да, изработена е от евтина пластмаса - скърца и потропва при езда.;
2.Неприятна е битката с ключалката при изваждане на контактния ключ - не може просто да дръпнеш ключа. Има чалъм, с който бързо се свиква;
3. Това наистина ме дразни - панорамните огледала.Първото усещане, когато този зад теб ти пълни огледалото за нула време е ужасно.
4.Фабричен дефект е прословутата пеперуда на волана. Не съм покарал колицата още, но симптоматиката я имам - като звуци и хлабини; освен това такъв ремонт вече е правен (изскочи ми при диагностиката).
 5. Има хлабина в окачването. Никак не е приятно усещането, когато се движиш по паваж.Слагаш левия крак да обере леко спирачката и ужасния шум изчезва. Къде е проблема - разбиват се леглата на болтовете на съпорта на вилките на спирачките / оказа се детска болест на корейски и японски коли/ . Някой ден ще отида при стругар да развърне отворите и да постави нови болтове.
« Последна редакция: Май 18, 2023, 04:28:48 pm от kmd »

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1730
  • Шеф диригент
    • Inspire Communications LTD
Re: Венга 1,4; 90 к.с. бензин 2010 г
« Отговор #17 -: Юни 02, 2023, 04:11:09 pm »
за проблем 5 - има едни пластини, които се купуват от Audi за първата А8-ца са:
https://shops.audi.com/en_GB/web/tradition/p/spring-set-4d0698135-9
купуват се два комплекта и се монтират мисля само левите пластини, защото десните нещо не пасваха. Тропането от окачването значително се намалява.

по проблем 4 - моята съм я купувал нова за жена ми, като на 3-тата година и половина, на жена ми взех нова фейслифтова, а старата отиде да я кара братовчед ми.
проблем с пеперудата вече 7 години и 110хил.км - няма

Hyundai Genesis 2015 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
[ex]KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT

justalittlesign

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 734
  • Kia Sportage 1.6,180, МHEV, EX
Re: Венга 1,4; 90 к.с. бензин 2010 г
« Отговор #18 -: Юни 06, 2023, 11:52:51 pm »
"Моята съм я купувал нова за жена ми" :)
Ваша или на жена ви е тази кола :)

kmd

  • Новак
  • *
  • Публикации: 18
Re: Венга 1,4; 90 к.с. бензин 2010 г
« Отговор #19 -: Юни 15, 2023, 10:00:48 pm »
Благодаря за мнението на колегата с ник на известен модел водка. Възможно е и друго решение. Демонтира се спирачния апарат и съпорта - намира се стругар да развърне отворите и се слага нов болт. Не съм го направил още - ще пиша като стане.
 PS. Аналогията на колата с жената си е вековна мъжка приказка. Но в тази тема е проява на лош вкус.

kmd

  • Новак
  • *
  • Публикации: 18
Re: Венга 1,4; 90 к.с. бензин 2010 г
« Отговор #20 -: Юни 15, 2023, 10:32:39 pm »
От вчера моята принцеса си има и име. Грейс, в чест на третата рожба на Кими Райконен.
Сега по същество - не съм писал почти месец. Описвам случките:
1. Добавка Бардал/ истинска, от вносителя - намира се на гърба на ректората на МГИ/. Името и е B2- за подобряване вискозитета на маслото, цена по-м от 20 лв. Количество за 6 л масло. Сипах в горещ двигател половината. Резултат: покарах 1К, не бих казал че колата чука по-малко и харчи по-малко масло. Както и да е - задоволявам се с мисълта, че износването  е било по-малко.
2. Битка с закоксуваните маслени сегменти. Три дена си сипвах със спринцовка газ за осветление (употребих 2 л) в цилиндрите през отвора за свещите, като побутвам 1-2метра колата . Това е адски допотопен и силно съмнителен метод, но бях длъжен да опитам преди да разкостя двигателя. Резултат? - за мое учудване, да, имаше ефект.
3.След това приложих по цивилизован подход, а именно Бардал BAR-1032 и той оттам на същата цена. Пак на загрял двигател 1/2 от опаковката и я оставих 15 мин да работи на празен ход.Да, да пак имаше окуражителен ефект!!!
4.Да не пропусна че т2 ит.3 се приключиха в един и същи ден.Разбира се и в двата случая последва незабавна смяна на масло и филтри.( за т.2 използвах събраното старо масло - с пробег1,5К, но на маслените филтри никаква икономия - в крайна сметка хвърлих филтъра,който е работил само 15 мин)
« Последна редакция: Юни 15, 2023, 10:34:55 pm от kmd »

kmd

  • Новак
  • *
  • Публикации: 18
Re: Венга 1,4; 90 к.с. бензин 2010 г
« Отговор #21 -: Август 16, 2023, 07:28:58 am »
Възможно е да съм бил полезен на колегите, които също като мен четат този форум - съдя по броя на прочелите темата.Затова ще продължавам да разказвам за моята Грейс. Проблемите с G4FA, произвеждан 2009-11, според мен са лошото смазване на двигателя и лошото му охлаждане. За първото
ще продължавам да пиша. Сега за второто - иска си промиване на охладителната система. Надявам се да не се засегне някой майстор, но аз открих т.нар. Иван от Житница. Така е кръстен в нета - по името на софийската улица, на която е сервиза му.Не знам телефофонния му номер / той и без това не го вдига../, но открих номера на колегата му. Та, Иван е много добър майстор и познавач на Кии-те.Диагностик е. И второто - има апаратура за промиване на охладителната уредба. Много съм доволен от това промиване и смяната на антифриза - елиминирах потенциалното прегряване на двигателя. Не че при италианеца не се е случвало, но поне в моите ръце да се елиминира тази хипотеза.

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1730
  • Шеф диригент
    • Inspire Communications LTD
Re: Венга 1,4; 90 к.с. бензин 2010 г
« Отговор #22 -: Септември 04, 2023, 04:26:45 am »
относно антифриза те затова в книжката пишат че антифриз се сменя през две години или 60 000 км явно от твоята не е била обслужвана правилно да не говорим пък за смяна на масло...
при нито една от двете венги които търкаляме в семейството няма подобни проблеми двигателите им работят като часовник нямат шумове няма прегряване масло не бутат
да не говорим пък че за смяна на верига въобще не може и да си помисля
Hyundai Genesis 2015 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
[ex]KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT

kmd

  • Новак
  • *
  • Публикации: 18
Re: Венга 1,4; 90 к.с. бензин 2010 г
« Отговор #23 -: Юни 26, 2024, 06:29:34 am »
Все пак нескопосаните ми писания са предизвикали интереса на 25 К колеги във форума. Изглежда ще спечеля приза за карък на годината. Отчупи се парче от цокъла на една от свещите. И естествено отиде главата на шлайф. Ще разкажа подробно по-късно.