Автор Тема: Нов собственик, въпрос относно антифриза и загубата му?  (Прочетена 3066 пъти)

kiaceedsp2008

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
Здравейте, колеги отскоро се сдобих с нова кола, а именно Кия Сийд комби 2008 г. 1.6 126 к.с. бензин. Колата е газ/бензин като газовата уредба е с чисто нови инжектори и газ. бутилка. Работата на мотора на газ и бензин е добра към момента. Въпросът, който ме мъчи е относно антифриза, защото имам съмнение, че може да го губи. За жалост след закупуването на автомобила, разбрах че преди около 1-2 години е шлайфана глава и е сменяна гарнитура, не знам поради каква причина, но към момента всичко по колата работи. Има вероятност да съм много наблюдателен след като разбрах този факт с шлайфането, но проблема е следният:
Попринцип досега съм карал Шкода Октавия (ваг групата) и водната система е различна, защото там постоянно циркулираше вода в казанчето за антифриз, тук за около 2 седмици каране разбирам, че казанчето увеличава обема си при загрят автомобил и го намаля при студен. Антифриза, който е в системата на колата, която закупих е червен на цвят, може би г12 или к12, които мисля, че са съвместими. Попринцип преди закупуването на автомобила, го заведох на 2-ма майстори, които казаха, че автомобила е добре (ходова част, двигател, системи и т.н.) на едното място дори го закачихме на диагностика, която не показа никакви грешки.
Сутрин когато колата е студена, антифриза е почти на минимум, а когато колата загрее след около 20-25 км. стига до средата. Не знам дали съм гледал внимателно, но когато я взех мисля, че антифриза беше малко под максимума и след като застине малко под средата, въпроса е дали е възможно ако е била на дълъг път и тогава при огледа от моя страна да е била малко под макса. Няма видими течове по колата или под нея, единствено при прегледа единият от майсторите ми каза, че е имало омазняване с антифриз на газовия изпарител ( предишния собственик ми твърдеше, че са сменени мембраните), не съм видял сегашни течове, но не знам дали може да има някакво изгаряне вътре в самия изпарител, не е замръзвал и работи перфектно на газ. Следя за някакви признаци на горене на антифриз или издухала гарнитура, но маркучите не са твърди, а в казанчето миризмата си е на антифриз. Маслото е чисто и няма бели пушеци от ауспуха. Една
сутрин когато времето беше леко влажно е появи лек бял пушек от ауспуха, но след като колата загря и мина 200 км на дълъг път изчезна, което ме кара да мисля, че е било конденз, защото попринцип прави конденз и мята по някоя капка вода (не е мазна течността и не мирише на антифриз, както и не прави мазни петна по плочките).
Надявам се да не е описано твърде неразбираемо и лошо, но въпросите са ми първо дали този антифриз е за тази кола (червен), има ли други признаци за горене на антифриз, за които не съм се досетил и какви са нормалните нива на антифриз с казанчето при студена и загряла кола(ако може някой да ми обясни тази система на циркулация посредством клапани). И последно дали има някакви проблеми конкретния модел свързани с лека загуба на антифриз?
П.С. Антифриза е нямалял с около 1-2 пръста макс за около 2000 км. (за което не съм и много сигурен заради студен и топъл двигател и малкото време, през което съм карал новата кола около 15 дни). Температурата я следя и е постоянна малко под 90 градуса, прочетох, че термостата на тези коли отваря на 82-3 градуса, което означава, че температурата е перфектна при работата на мотора дори и при софийски задръствания.


Svetlix

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
Виж си първо водните съединения на газовото, да нямаш някой теч. После огледай около водната помпа. За течове се гледа като я оставиш да позагрее до към 40 градуса. Иначе се изпарява охладителната течност и нищо няма да видиш. Но все пак трябва да е поработила, за да вдигне налягане.

kiaceedsp2008

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
Ще ги прегледам, но на пръв поглед не видях нищо, освен може би предишно омазняване на газовия изпарител, не знам дали е възможно ако отново са заминали уплътненията вътре в него, но сигурно щеше да замръзва и да се отрази на работата на газ. Ще погледна за теч от водната помпа преди да е загряла, но към момента не съм видял омазняване на някое съединение или капки под колата, като все пак колата е нова за мен и все още не съм огледал навсякъде, но добре ще погледна водната помпа и отново съединенията.

kiaceedsp2008

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
Днес погледнах водната помпа и газовия изпарител и не видях теч. Попринцип антифриза се задържа почти на минимума и към момента май може и да е преустановена загубата му. Има ли някои симптоми на издухала гарнитура, които да не съм проверил (надуване на маркучи, смесване на маслото, мирис на газ в анфитриза или бял пушек от ауспуха) всичко това съм проверил... понякога има пушек, но съм почти сигурен, че е конденз защото при загряла кола го няма а и има капки вода, които не цапат и не са със сладникав вкус. И ако има желание някой колега да ми отговори дали червен антифриз е за този модел кола, защото тя е с такъв, както и дали е нормално нивото на студен двигател да е на минимум и после на загрят на средата, това ли е нормалното ниво на антифриза или трябва на студен да е по средата а на топъл на макс? :)

ktasimir77

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 75
Моята е почти същата, но с 1.4 двигател. И аз съм с розов антифриз от самото начало и нямам проблеми. А за нивото в казанчето - в началото и аз мислех че не е ок да е около минимума, но го следях и понякога доливах. С времето почти никога не ми е падало под минимума и спрях да доливам. Нямам идея дали така е нормално, но нямам проблеми и винаги си държи работната температура постоянна независимо от сезона или натоварването.

Negodnika

  • Новак
  • *
  • Публикации: 38
Нормално е нивото да се променя в казанчето все пак антифриза като загрее се разширява. В момента на моята антифриза е от стария зелен, и също си мени нивото като загрее двигателя. Така че карай си колата със здраве и не се притесняваи. Стрелката на антифриза трябва да е малко под 90* когато е згрял автомобила, това е напълно нормално, трябва да се притесняваш ако вземе да се изравнява с     90-то градуса тогава имаш поблем с охлаждането. Имам два автомобила KIA бензин и дизел и при двата стрелката на антифриза стои малко под 90* на всичкото от горе бензиновата е кара жената и докато се учеше да кара доста зор е виждал двигателя но и при тоя всичкия зор стрелката винаги си стои там.

kiaceedsp2008

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
Благодаря за отговорите и на двамата колеги! Да и моето ниво на антифриз е на минимум и после като загрее качва малко и ако е карана на дълъг път качва до средата. С розов антифриз съм дори мисля, че по книжка го дават така. Относно стрелката на температурата седи точно както Negodnika спомена малко под 90 между 80-90, което с оглед на отварянето на термостата на 82 градуда, явно мотора работи на такава температура, което е добре. За момента имам съмнение, че може да има някаква минимална загуба на антифриз, но ще карам и здраве да е то ще си покаже. Ако някой друг колега има опит със специфични места, които биха могли да създадат загуба да казва. След огледи от 2-ма майстори преди закупуване и от мен след не се забелязват течове и ако има ще е нещо минимално, което може и да се изпарява, но не е от водна помпа или газовия изпарител, поне от външната му част. Мирис на газ или бензин в казанчето и капачката около радиатора не усещам.  :)