Модели автомобили > Clarus

Грижи за Кларуса

(1/16) > >>

ivannlbc:
Дойде си зимата и аз се погрижих на Кларуса да му е добре. Смених гумите, сложих Нокиан зимни модел W+ 185/70/14 на стоманените джанти. Купил съм си алуминиеви джанти 15-ки за лятото. По-напролет ще видим за тях какво ще купим. 8-)

Маслото съм сменил, нов акумулатор Adelco, нов стартер (че нещо се беше прецакало запалването) и тъкмо си мислех, че всичко е тип-топ. Обаче по едно време взе да ми прекъсва един цилиндър, колата взе да придърпва, няма мощност, качи разхода на бензин.

Оказа се че гарнитурата изпуска масло съвсем малко и го хвърля върху свещта на трети цилиндър. Там кабелчето било напукано и маслото пречи на подаването на ток към свещта. Айде за всеки случай нови свещи, нов кабел и се оправи работата. В момента е джирит!

Сега се чудя дали да сменям и гарнитурата, след като не съм сигурен за колко време се е получило така с това масло. Аз я карам от 30 000 км тая кола и ако ме изкара още толко с тая гарнитура, дали си струва принудителната подмяна?!

Забелязал съм, че при смяна на скоростите е някак си много дървено влизането на следваща предавка. На немските коли примерно много мазно влизат. Това нормално ли е за КИА-та? Някой да сподели какво му е усещането при смяна на скорости, сравнено с други коли?

Да кажа и за филтрите на климатика. Те са зад жабката, 2 броя панели. Два комплекта поръчахме, и двата не пасват. А уж си пише, че са за Кларус. Едните бяха по-дълги, вторите бяха на дължина добре, ама по-дебели. В крайна сметка махнах пластмасовата им рамка и сложих вътре само хартиения филтър. Компромисно решение, ама пак е по-добре, отколкото да няма никакъв филтър, нали?

martin_mrv:
Здравей, за предавките не се притеснявай, нашата от чисто нова та до сега си влизат все трудно докато колата не позагрее малко. След това почват да влизат малко по-добре, но не е както при немците. Ако нещо въобще не иска да включи някоя скорост, включи на по-висока и после на тази която искаш. На мене ми се случва на първа обикновенно, като е студено и неще да влезне (не винаги но се случва). Вкарай втора и после ще влезне и първа. На задна примерно не иска да се включи и застава така, че ако пуснеш съединителя почва да дере здраво, а лоста повече неще да влиза. Оправя се като пуснеш леко съединителя (на задна скорост) и точно преди да почне да отделя и да дере, задната скорост си влиза.

ivannlbc:
Така като те слушам...при тебе е трагично положението бе човек :)
При мен скоростите си влизат, ама не е така мазно както при Пасата. За задната скорост си прав, с малко чалъм и си влиза.

Сега се сетих да те питам и за друго. Верно ли гумите трябва да са 2,4 атмосфери задните и 2,2 предните? Така си пише при мене на една бележка на вратата, ама чак не ми се вярва - много атмосфери са тва ;)

martin_mrv:
Не съм на ясно да ти кажа колко точно атмосфери, но щом така са ги написали така ги направи. По принцип оригиналните гуми на колата са Hankok (да добавя, че са много добри, и че ги няма в БГ) и возията си е много добе на тези атмосфери, ако това те притеснява. Сега са други мисля, че бяха Toyo пак на тези атмосфери също си вози меко. Зимните са Debica доста е по-твърдо ама качва снега без грижа.
Колкото до скоростите и аз като тебе си мислех, че положението е трагично, но от серивза на КИА още в началото 2000 г., казаха че са така. После и в Унгария в сервиза на КИА казаха същото. Щом нищо не трака и не стърже, нищо и няма.

ivannlbc:
Не ме притеснява возията. Тя колата си вози като кораб по принцип. Това е нещото, което много ми харесва в КИА-та, в сравнение с Пасата примерно, в който като седна и имам чувството че съм на дървен нар. А сега като сложих и по-високите гуми, съвсем плавно взе да вози вече. А и не знам защо, но имам усещането, че колата е повдигната малко (все едно съм в джип), което може и да е илюзорно, като се има предвид, че разликата между 195/65/14 и 185/70/14 е само 6 мм.

Притеснява ме износването на гумите. Ако ги пренадуя или ако не са достатъчно напомпани, може да не се износят правилно. Та въпроса може да се зададе и така - какъв е толеранса в налягането на гумите, така че да не е фатално за правилното износване? Например 2,2 атм. +-0,2 за предни. Или +-0,1?

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия