Автор Тема: Впечатления от Спортидж 3  (Прочетена 81377 пъти)

vladodikov

  • Гост
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #300 -: Ноември 14, 2015, 06:10:48 pm »
Здравейте отново,
Аз пак по моята, но ето какво открих съвсем случайно. Може пък това да е причината за дрънкането write...
Преди да потегля като въртя волана с резки движения в ляво и дясно се чува едно чукане в кормилната конзолата, в горната част, не в краката. Като потегля, обаче, това чукане изчезва с нарастването на скоростта и се появява с намалението, това е при скорост от 15-23/30км в час. И ето какво си мисля - електромотора, които върти волана, намалява своето усилие върху него при увеличаване на скоростта, а при ниската скорост това усилие е твърде голямо и пръта почва да подрънква особено по неравности като павета, срязан асфалт, релси, където има повече удари по гумите и вибрациите не могат да се оберат от електромотора.  Много зависи и от положението на завъртане на волана. При колата на жена ми,i10, волана е по-тежък от моя и се върти по-трудно. Възможно е там настройката да е за по стегнат волан, но моя е в пъти по-лек. Та, ако това е причината да ми дрънчи волана какво е решението... %) %) %)...във сервиза вече ми казаха, че нищо не могат да направят, аз смятам, че решението е софтуерно да се намали електроусилието, да не е толкова лек...абе не знам какво точно, но да се оберат тези вибрации, които се получават. Мисля, че Смирнофф си реши така проблема,  при мен каквото и колкото да дърпаш все си дрънка при ниска скорост. Интересното, е че пробвах да карам с около 50-60 по паветата и тогава това дрънчене го няма, явно при увеличаване на скоростта волана се затяга, намалява електроусилието на мотора... Ако това е причината как да и намеря решението... В началото на тази седмица мисля да отскоча до Хюндай и да се консултирам с техния сервиз..барем там зная за нещо за моята тегоба... krivogled
« Последна редакция: Ноември 14, 2015, 08:53:16 pm от vladodikov »

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1694
  • Шеф диригент
    • LKND Inspire LTD
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #301 -: Ноември 15, 2015, 02:18:46 am »
да, при мен с намаляване на реакцията на ел.мотора се подобри ситуацията с потракването във волана.
както писах и преди, от време, също волана го движех във всички посоки - напред, назад, нагоре, надолу (това в спряло положение)

в последствие, започнах да си регулирам волана в движение, макар,че това е стого забранено според упътванието, за да няма загуба на управление.
но аз пренастройката я правя в движение, когато не засташавам другите участници в движението.
мога да кажа, че от доста време насам не се усещат същите тропаници във волана ... сякаш се е наместил... даже вчера минах през път, който си е с огромни неравности и не се усещаше нищо.
из София по трамвайните не се усеща нищо тракащо, паветата си ги минавам нормано ... направо се реши от самосебе си... не че не бях правил отделни опити .. но разместването на кормилната конзола дава ефект. карам си в Сф, трамвайни, жълти павета, даже по Дондуков няма проблеми
« Последна редакция: Ноември 15, 2015, 02:26:40 am от smirn0ff »
Hyundai Genesis 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT

vladodikov

  • Гост
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #302 -: Ноември 15, 2015, 09:14:11 pm »
Аз пробвах всякакъв вариант, но ако има ефект е до паветата, там му се такова майката...От известно време каквото и да правя все си трака, няма наместване, само е едно постоянно състояние, нито по-зле нито по-добре...Пробвай да покараш по-дълго по павета, неравности и тогава виж ефекта. При мен държи известно време 50-100метра и дръъън дрън дрън пак се почва...При демонстрационния дизел пак се усеща това подрънкване, при едри павета си чука, не знам, защо не вземат мерки, смятам, че не обръщат внимание на това, но се усеща чукането по паветата...Надявам се да се реши проблема след корекция във софтуера, ако не да се инсталира ъпдейт и да се намали усилието във  волана. Дори да стане по-тежък не е проблем, няма да трака...за съжаление местенето на волана не помага...ще видим тия дни какво ще се случи, че нали не можело нищо да се направи, поне така твърдят от Сервиза.

vladodikov

  • Гост
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #303 -: Ноември 17, 2015, 11:16:10 pm »
Ето малко новинки около тракания, чукания и тем подобни дневни страдания rofl...Днес минах през сервиза и говорих с приемчика. Вкарахме Спортиджа и след няма и 10на минути бях с нов софтуер на моториката на волана. Качиха ми три варианта - за Австралия, само за предно предаване и за западна Европа, май така бяха. Сега съм с настройка за Австралия и волана е супер тежък, колата определено се усеща много стегната...но пак туй но...пак се усеща дрънчене, почукване, но вече не е така разпиляна. Не знам на какво се дължи почукването въпреки усещането за стегнатост. Възможно ли е при предишната настройка да съм разбил елементи по кормилната кутия, карета, лагери... Преди пръта дрънкаше яко, днес на околовръстното при леки неравности и нагънат асфалт и се наложи да спра и като почна едно тракане, чукане, вибрации %)...пръта щеше да изкочи от колоната, страшна работа...сега почти не можеш да го чуеш, но се усеща луфт в горната част при волана и пак някъде по-долу, определено настройката държи пръта по-здраво, но пак се усеща подрънкването, но вече не е така ярко изразено, но се чува и дразни. Сега положението е като на демонстрационния дизелов Спортидж. Определено е по-добре и е ясно, че вече може да се правят софтуерни корекции. Явно сега проблема остава механичен...то по нашите пътища само тази настройка, иначе е възможно при леката настройка да се разбият определени елементи, че да дрънка въпреки корекциите...
« Последна редакция: Ноември 17, 2015, 11:19:27 pm от vladodikov »

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1694
  • Шеф диригент
    • LKND Inspire LTD
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #304 -: Ноември 19, 2015, 10:00:25 am »
Значи можело :)
Hyundai Genesis 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT

vladodikov

  • Гост
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #305 -: Ноември 19, 2015, 07:13:43 pm »
Определено е по-добре, но чукането си остава, макар и редуцирано. Чука точно там, където кормилния прът влиза шлиците, както и в горното каре на волана. Мисля си, че щом едни тракат, а други не то това зависи от партидата и изпълнителя. Възможно е да съм попаднал на калпава партида, все пак е производство и е нормално да има отклонения...но ми се струва, че този луфт,който усещам, може да се е получил от по-лекия волан, все пак две години и половина я търкалям така, а е възможно и да е дефект...знам ли, това са само предположения, но си потраква, разместването не помага...

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1175
  • KIA Sportage III - 1.6 GDI
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #306 -: Януари 04, 2016, 02:16:47 pm »
Споделям какво ми се случи по Коледа:

Постепенно започна да скърца съединителя, както при натискане, така и при отпускане. В началото слабо и едва доловимо (само на тихо място и на загасен двигател), в последствие започна да става доста силно и да се чува по светофарите с работещ двигател и радио. Скърцането мога да оприлича на бавно отваряне на много стара и никога не смазвана врата. Използвах работните дни между Коледа и Нова година и веднага закарах колата в КМБ.

За щастие успяха да ме сместят в графика и след сваляне на скоростите се оказа, че проблемът е във вилката на съединителя. По описание на КМБ - покритието на вилката е паднало (може би износило се) в точката в която контактува с опората и съответно при триенето там се получава този звук. Този ремонт се поема от гаранцията на колата, защото вилката се води елемент от включването на съединителя (а не елемент от съединителя) и съответно ми беше заменена безплатно.

Така и така бяха свалени скоростите, от сервиза ми предложиха смяна на аксиалния лагер (тъй като има износване и шум и при него) и аз естествено приех. Лагерът обаче е част от съединителя и си го платих - 90 лева (дадоха ми стария). И така сега съм с нова вилка и аксиален лагер. Това което прави впечатление, е че съединителят се натиска малко по-лесно (и естествено вече няма скърцане).

Нямам представа аз ли нещо грешно карам колата (и я счупих) или е дефектна бройка (вилката), но само за информация - новата вилка е светло сива на цвят (като поцинкован метал), а старата мисля, че беше чисто черна.

И още една допълнителна информация - предложиха ми смяна на предните накладки, защото са ми доста изтъркани (на 48500км са) при цена 240 лева за накладките и около 36 лева за труд. За сега реших да покарам още малко старите.
« Последна редакция: Януари 04, 2016, 02:23:09 pm от rmk »

bongo

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 423
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #307 -: Януари 04, 2016, 03:58:48 pm »
Според мен при бачо Стоян цената ще е на половина.Питай го, той ще ти предложи различни варианти.Заслужава си дори и с разходката до Пазарджик ;D

fuego

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 132
  • КIA Ceed 1.6 GDI GT
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #308 -: Януари 04, 2016, 04:22:26 pm »
Проблема с вилката го има още от време оно. На първият ми Ceed,2008г. 1.6 бензин след няколко смазвания на вилката ми я подмениха гаранционно,но след няколко месеца пак се разкърца. Когато взех следващият Ceed, 2012г. отново бензин ,преди да я продам след 2 години каране дочувах леко скърцане от съединителя. За сега при GT-то го няма все още този проблем и се надявам да не се появи,защото е много дразнещо нова скърцане.
Надявам се след подмяната на вилката на колегата да не се получи както при мен и да си кара и радва на колицата без досадни скърцания  music

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1175
  • KIA Sportage III - 1.6 GDI
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #309 -: Януари 04, 2016, 04:57:53 pm »
Да, за скърцащи вилки на сиидове доста четох из форума, но на спортидж не видях някой да е писал. Странното е, че има доста хора със спортиджи с ръчни скорости на повече километри от моя пък не са се оплакали от скърцаща вилка. Както и да е - и това доживяхме.

bongo, ще покарам още малко с тези накладки и след някой и друг месец, ще помисля какво да правя. Аз въртя доста малко километри и те при мен бавно се изтъркват накладките. А и "бачо Стоян" го имам предвид :)
« Последна редакция: Януари 04, 2016, 05:00:52 pm от rmk »

scenik

  • Новак
  • *
  • Публикации: 7
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #310 -: Януари 05, 2016, 09:38:09 pm »
Относно накладките при Стоян преди два-три месеца предни и задни малко над 200 лв със смяната.

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5682
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #311 -: Януари 05, 2016, 09:51:14 pm »
Относно накладките при Стоян преди два-три месеца предни и задни малко над 200 лв със смяната.
Това трябва да е цена с дисковете

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1175
  • KIA Sportage III - 1.6 GDI
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #312 -: Юли 26, 2016, 10:40:41 am »
Колеги, имам следния "проблем" с блутут хендс фриито в колата:
Аз чувам добре, но мен не ме чуват ясно. Накарах друг човек да стои в колата и да говори, а аз се отдалечих с телефон и наистина сигналът от колата е неясен, силен но неясен. Имате ли такъв проблем? Някой оплаквал ли ви се е като сте говорили през блутута на колата, че не ви разбират?

smirn0ff

  • Master of KIA
  • ******
  • Публикации: 1694
  • Шеф диригент
    • LKND Inspire LTD
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #313 -: Юли 26, 2016, 12:15:25 pm »
аз имах същия проблем в Оптимата, при мен разговора накъсваше и се чуваше напресекулки или пък се чуваше много "замазано" и нищо не се разбираше.
в момента в който инициираш разговора всичко е наред, а проблема започваше бавно и постепенно да се появява с течение на разговора, някъде след 20-30сек
Hyundai Genesis 3.8 V6 AWD
KIA VENGA 1.6 CVVL EX 4AT
KIA CEED 1.0 T-GDI GT LINE
KIA VENGA FL 1.6 CVVL EX 6AT
[ex]KIA OPTIMA 2.0 CVVL EX 6АТ
[ex]KIA CEED 1.6 CRDI LX 5MT

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1175
  • KIA Sportage III - 1.6 GDI
Re: Впечатления от Спортидж 3
« Отговор #314 -: Юли 26, 2016, 01:00:58 pm »
А до някакво решение стигна ли се?
(При мен май е друго, защото нямам накъсване и си е неразбираемо от самото начало и не се влошава)