Автор Тема: 150 000  (Прочетена 3634 пъти)

jorko.b67

  • Почетен член
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1869
150 000
« -: Август 04, 2014, 02:25:24 pm »
Здравейте , колеги !
Тази събота минах 150 000 км.
За хубаво или за лошо , официално и неофициално колата е без гаранция...
Бих искал да споделя впечатленията си от колата до тук...
За по-"новите" колеги да кажа - КИА Сий'д , 1,6/115 crdi , комби , базово изпълнение....
И такааа..
Колата я купих от КМБ на 10.10.2007 г.
Ако си направя груба сметка на пробега , излиза , че около 75-80 % е преминат в извън градско каране...
Каране , което е било според книжката/диска на КМБ - как да "разработваме" колата в първите няколко хиляди километра , какво и как да правим (или да не правим) , кога , къде и как да я обслужваме и т.н.
Редовно (през около 14 500 - 15 000 км, но не повече ) е била на ТО и са извършвани всички задължителни процедури. Държа да отбележа , че е минавала ТО и след първите 1000 км (това го препоръчвам на всички закупили нова кола)...
Всички ТО-та са правени в известните ни тук сервизи на КМБ в Шумен (при Орхан) и в Пазарджик (при Стоян). Тук е мястото да благодаря и на двамата за сръчността , отзивчивостта и най-вече за желанието им да си вършат работата по най-добрия начин !!!
За това - дълбок поклон !!!
Какво мога да кажа , като впечатления от колата :
 - според мен (заради представянето ТОЧНО на тази кола) най-слабото й място се оказва електрическата част - вече ми писва да сменям крушки на задния номер (поне 6-7 бр.) , на стоповете (поне 4-5 бр.) (дали пък това количество , за тези километри си е нормално), по гаранция (около 34 500 км) й беше заменена котва на климатика , на около 80-90 000 се получи студена спойка някъде по компютъра , но не се наложи смяна...
 - друго слабо място (според мен ) е третия стоп на колата - колкото и от КМБ да не го признават - факта си е на лице...
 - музиката - не съм музикален маниак и затова музиката ме устройва - имам понякога при палене , или превключване от станция в станция едно "замисляне" , но свикнах с него....
 - съединител - на около 90 000 км отказа да работи и го смених - честно , очаквах да пропътувам повече километри с него...Оказа се здрав , но заради едно смотано лагерче , което не се продавало отделно се наложи "пълна подмяна"...
За друго негативно..... може и да пропускам , но не се сещам....
Какво ми харесва по колата :
 - двигател - страхотен , уникален , невероятен.... Не съм някакъв специалист по ДВГ , но двигателя задоволява всички мои изисквания - равномерна работа , икономичен , тих - и зиме , и лете не съм имал проблем с него НИКОГА , ако се налага може да работи и в режим "флекс" (говоря за светофарите и понякога пробуждане на детското в мен) , не гори масло (за 150 000 км не съм долял и капка допълнително масло) , достатъчно силен да влачи комби купе с 5 човека , много багаж и куче....
 - може и да не ви се вярва , но другото нещо , което ми прави добро впечатление е окачването - да , да точно окачването...
В началото наистина се наложи да сменя една биалетка (още на около 3-4 000 км) , после смених още 4 бр. (на около 20-30 000 км) , но от тогава до сега повече биалетки не съм сменял... Все още съм с оригиналните амортесьори (някои от вас се оплакваха и от тях) , все още не съм правил реглаж на предница - просто не се налага !!! Какво повече да искам ?....
 - салона на колата - наистина е перфектен - по моя вина има тук-там разни драскотини и скъсване на шофьорската седалка , но иначе все още (след почистване , разбира се) салона ми е като нов...
 - друго , което ми прави добро впечатление (пак някои от вас няма да са съгласни с мен) е ламарините и боята - вчера измих "празнично" колицата и няколко минути я оглеждах - блести си като нова... Наистина , по задния капак имам драскотини , НО ПО МОЯ ВИНА. Ръжди по купето все още нямам - имам по джантите , но след толкова километри в дъжд , сняг , кал и всякаква химия - мисля , че е в рамките на нормалното....Интересно , след софийската градушка очаквах големи поражения , но се оказах само с няколко вдлъбнатинки по тавана и предния капак - е , няма как да се размине без нищо - все пак си е "уличница"...)))
Имаше написано от вас колеги , че боята била слаба , тънка и т.н. - и в това отношение съм приятно изненадан - боята (поне при мен) си е много добра , лака също е на ниво...
Друго , свързано с ръждата и ламарините е гърнетата отдолу - за почти 7 години и 150 000 км имам тук-там по някоя точица ръжда - и тук очаквах големи проблеми , но уви - все още ги нямам...)))
Нито врати , нито прозорци , нито табло и пластмаси - нищо не ми проскърцва , нищо не се е разхлабило , нищо не е дефектирало (все още) - и от тази гледна точка съм доволен...)))
 - скорости - нормална работа , влизат и излизат (когато трябва ))) ) съвсем добре - не съм имал проблеми с тях.
 - спирачна система - също не съм имал проблеми - колата си спира перфектно , имаше още доста живот в спирачните дискове , но наскоро ги смених - ей така , да са си нови...
 - кормилна уредба - без забележки - не съм имал проблем с тази прословута "пеперудка" - нямам луфтове , тропания , носене в една или друга посока...
Ами мисля , като заключение да кажа - не съжалявам , че имам тази кола (за момента не искам да я продавам) - бих я карал още дълго време , ако не се наложи да я сменям !!!
Може да съм пропуснал да пиша за нещо - в момента нямам и повече време , а и не се сещам.
Ако някой иска да пита нещо - с удоволствие ще допълвам темата с отговори и коментари.
Писах обективно , без да пропускам "неудобни" детайли...
Надявам се написаното да е от полза за форума , а и на бъдещи собственици...
Успех на всички !
 
 

Shadow

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 438
  • Sportage 2.0® CRDI AWD
Re: 150 000
« Отговор #1 -: Август 04, 2014, 04:10:19 pm »
Браво!!! Поздравления  ok! Да му мислим ние сега дали ще успеем  да догоним и половината положителни черти на твоето сеедче.

bongo

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 423
Re: 150 000
« Отговор #2 -: Август 05, 2014, 09:37:49 am »
Явно ти си уцелил джакпота с тази бройка....все едно говорим за различни коли.... rofl.Подкрепям напълно мнението ти за този автомобил, но при теб липсват прекалено много неща за които други колеги масово са имали проблеми.
-тънка боя/лак и лесно драскащо се предно стъкло
-скорости не влизат добре(втора и задна)
-скърца и пука таблото при неравности
-проблемни задни амортесьори и редвно разбиващи се биалетки
-cd-то забива често
-волана хлопа и има луфт(пеперудка)
-съединител скърца(смазване, временно решение)
-ръждица по ръбовете на задните и петата врати
-метериата(венил)по таблото често се деформира
Предимставата са разбира се много по-вече ;D

jorko.b67

  • Почетен член
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1869
Re: 150 000
« Отговор #3 -: Август 05, 2014, 10:56:45 am »
Ха , ха , ха - дано и в бъдеще да ми липсват...))))
 - за боята вече писах
 - скоростите не влизаха , когато съединителя не беше в ред , но това не е от тях..
 - таблото ...даже не знам какъв е звука на това скърцане..
 - за амортесьорите (предни и задни) - пробвам ги с натиск - нормално се успокояват още с изправянето , а и не усещам люлеене на пътя.. Даже онзи ден я бях понатоварил колата и като я разтоварих нарочно погледнах задницата - между задните гуми и калника имаше 2-3 пръста разстояние...
 - cd не ползвам от няколко години - може и да ми забива , ама като нямам cd-та , а съм на флашка и радио...
 - волана все още не съм го пипал (а и нямам намерение)...)))
 - къде се смазва съединителя ??? Питам от обща култура , защото ако скърца , май би трябвало да е износена някоя част и според мен трябва да се "навари"... Не знам...
 - гледах и за ръжди , ама... освен тези по моя вина....май имам само една (с големина на връх на топлийка) , на задния капак...
 - относно материята на таблото - трябва й една мокра кърпичка и е като от 10.10.2007...

rmk

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1154
  • KIA Sportage III - 1.6 GDI
Re: 150 000
« Отговор #4 -: Август 05, 2014, 01:22:58 pm »
Поздравления за навъртяните километри, Жорко.
Пожелавам ти само да те вози и да не ти дава никакви проблеми.

TATI

  • Експерт
  • ****
  • Публикации: 500
Re: 150 000
« Отговор #5 -: Август 05, 2014, 04:20:21 pm »
И да не и замръзват датчиците на АБС-а :)
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Seat Ibiza 2007, 1.2, manual

v_d

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
Re: 150 000
« Отговор #6 -: Август 05, 2014, 04:50:13 pm »
Поздравления и от мен, колега,
Аз съм едва на 80000 км, а вече ми смениха курмилната кутия, тъй като ми отказа хидравликата, за радост само две биалетки, а след градушката ламарината изглежда като лунна пътека. Надупчени са 11 елемента. Добре, че стъклата останаха здрави, че си я карам засега и чакам да се поизпразнят сервизите.
Понякога и за нова кола е нужен късмет, но не се оплаквам. Общо взето и аз харесвам този CееD!
Забелязвам, че повечето по-нови коли имат подобни проблеми, като нашите. Просто така ги правят сега колите.

nix

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 61
  • Honda CRV, Honda Jazz, ex:Cee'd SW 1.6 CRDi LX 90
Re: 150 000
« Отговор #7 -: Август 06, 2014, 03:16:08 pm »
Честито и от мен! Много добро ревю. Тъй като и аз съм вече над 100 х. км идва въпроса къде да си поддържаме след гаранционно колите. Аз не пропускам да разпитвам бакшишите с Киа къде-какво. Засега знам 2 магазина в Слатина и Бели Брези, но сервиз? Обмислям да продължа да ходя до Пазарджик, след като Стоян вече не е оторизиран, но преди си обслужвах там колата и съм доволен.

jorko.b67

  • Почетен член
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 1869
Re: 150 000
« Отговор #8 -: Август 06, 2014, 05:24:57 pm »
И аз там ще продължа да си ходя там - бързо , точно , качествено..))

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5670
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: 150 000
« Отговор #9 -: Август 06, 2014, 05:53:57 pm »
Аз до пазарджик трудно се вдигам. Ходя в инд.
При по-сериозен ремонт,може и до там са стигна.

nix

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 61
  • Honda CRV, Honda Jazz, ex:Cee'd SW 1.6 CRDi LX 90
Re: 150 000
« Отговор #10 -: Август 13, 2014, 05:40:56 pm »
Цените в Инд как са за след гаранционно?  С връзки ли ходиш или всеки може :)

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5670
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Re: 150 000
« Отговор #11 -: Август 14, 2014, 07:31:29 am »
Ами с мои консумативи 60 лв. Имам си и печат в книжката,с подробно описание на нещата! Нещо което нямам от киа за тези години!

seed_2011

  • Новак
  • *
  • Публикации: 19
  • Kia Cee"d SW
Re: 150 000
« Отговор #12 -: Август 26, 2014, 08:09:20 am »
айде и аз да се включа с малко инфо,относно скърцането на съединителя при смяната му се сменя задължително и вилката и опората под нея(да не направите грешката да не я смените като мен и след 10 000 км пак да сваляте кутията).Незнам да ли при мен са меки задните пружини или да така по принцип но качат ли се 2-3 човека отзад и кляка и първия легнал полицай задира отдолу.
относно сервиз аз ходя и съм доволен в кв.Захарна фабрика- "Булгари но" се казва сервиза,а и имат магазин в Слатина.На картата сервиза е тук - http://www.bgmaps.com/old/map.aspx?sid=0740c752766a42e8f9ad415c4d947ac1&tip=1

nix

  • Обичам да пиша ;)
  • **
  • Публикации: 61
  • Honda CRV, Honda Jazz, ex:Cee'd SW 1.6 CRDi LX 90
Re: 150 000
« Отговор #13 -: Юни 07, 2016, 12:28:10 pm »
Ето че дойде и моят ред.Официално гаранцията ми изтече, тъй като колата стана на 7 години. Пиша това мнение с идеята да помогна на хора които са решили да си купят Сийд на старо. Напоследък все повече се появяват по автокъщите.

TL;DR:   Страхотна семейна кола, просторна, здрава, икономична. Евтина за подръжка след гаранция. Няма да сбъркате!

- Купих я на 02.06.2009 на 16 км от КМБ. Ceed SW 1.6 CRDI 90 конски сили. Ниско оборудване LX.
- Нещата които ми липсваха спрямо високото оборудване са ESP и темпомат. 
- Избрах по слабия мотор заради данъка който първите 5 години, ако колата ти е над 101 коня е около 330 лв. Моят беше 59 лв до 5тата година а сега е 30.
- При тест драйв-а разлика м/у 90 и 115 коня почти нямаше, защото на моята въртящият момент е 235 Нм а на 115 коня е 255. при кратко каране в града е важен момента а не мощността.
- Често пътуваме до Бургас - проблеми на магистралата не съм имал. Подържа 140 с 4 човека безгрижно и доускорява безпроблемно при изпреварване. Иска ми се да имаше 6-та предавка.
- В момента колата е на 140 000 км, обслужвана прилежно в оторизираните сервизи на всеки 15 000 км
- Двигателя, както казва колегата по горе е чук - с верига. Проблеми с него никога никакви не съм имал. Не ме е изоставял никога. Пали и работи равномерно без никакви странични шумове. Сменени до тук само пистов ремък с ролки - 400 лв в Киа на около 90 000 км.
- за 7 години 2 пъти при температури -18 градуса не можах да запаля, но беше проблем по скоро на скапана нафта, а не на двигателя.
- Не съм имал проблеми със лагер на съединителя или рейката, като при другите колеги с по-рано закупени автомобили.
- Относно ръждата - по окачването почти навсякъде има тръгнала ръжда. Вижда ми се рано на 7 години, но при нашите пътища и сол зимата, може и да е нормално. Също така ръждяса лостчето за отваряне на резервоара вътре в купето, болтовете на рамената на чистачките под капачетата, болтовете под шапките на предните амортесьори.
- имаше и балончета ръжда под стъклото на капака на багажника, но го оправиха гаранционно, също така и по горните ръбове на задните врати.
- меката тапицерия на таблото точно при отворите за обдухване на предното стъкло се отлепи
- на всеки 20 000 км ми се разтропваше биалетка, сменени са всички.
- пак през около 20 000 км, тампони на предна и задна стабилизираща щанга. Дреболии са и са евтини, но дразни.
- Все още съм с оригиналните амортесьори, предните ще сменя всеки момент. Но мисля че 140 000 км са доволно много.
- Реален разход м/у 5 и 6/100. Преди съм имал и по икономични дизели. Но все пак колата тежи над 1500 кг с мен а върви доволно прилично.
- Съединителя все още е ок, но има един удар когато залепя, та съм го нарочил за смяна и него скоро. Тествах и на други сийдове - по същия начин се държи. Цена на оригинален - 290 лв (не в КМБ). Демпфер няма.
- Сменил съм и всички тампони на предни и задни носачи. Колата е с независимо окачване. Тампоните са доволно евтини.
- Салона е доста приличен. Имам 2 малчугана които правят мазало вътре, но се чисти лесно. Скъсано и протрито за 7 години няма никъде.
- Багажника - огромен - 535 л. Вече за кола с под 500 Л не искам и да чуя. Колко материали, мебели и инструменти съм прекарал с нея, само тя си знае. (строях къща последните 6 години).
- След смяна на маслото на скоростите по предписание, започна да ми влиза трудно 2ра, но съм свикнал и не ми прави впечатление.
- Лятото я карам с 16ки (както си беше) зимата си купих 15" джанти. Идеална е и с тях а цената на гумите е почти двойно по ниска от 16". Леко по меко и нестабилно вози на 15ки.

 След 5тата година в Киа от 550 средна цена на обслужване ми я свалиха на 120 лв.  krivogled. Но така или иначе вече не ходя при тях. Скоро питах, на новите е по евтино и вече на 20 000 км.

Това се сещам засега. Като цяло само дреболии като се замисля и чета по другите форуми какви проблеми имат хората. Препоръчвам Киа Сийд с две ръце!