Автор Тема: Проблем с импулсен датчик (грешка Р0339)  (Прочетена 473 пъти)

dobi_an

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
Проблем с импулсен датчик (грешка Р0339)
« -: Октомври 08, 2019, 01:08:36 pm »
Здравейте!
От 2 седмици имам КИА Сийд 2009, 1.4., 109 к.с., бензин/газ. Хубава е колата, смених и всички масла, ремъци и т.н., но ми се появи един проблем. Докато карам изведнъж губи мощност за секунда, светва ми ESP OFF и всичко отива по дяволите - губи мощност и дори на свободна не може да направи повече от 3500-4000 оборота, а ако си на предавка почва да "хълца". Предишният собственик каза, че е сменял импулсния датчик (crankshaft position sensor), но не знам кога точно. Включих се към компютъра и ми показва грешка Р0339 (https://www.autocodes.com/p0339_kia.html). Ходих днес и смених акумулатор, човекът замери и стартера - там проблеми няма. В КИА сервиз пък се опитват да ме убедят, че изключването на ESP-то и грешката на датчика нямат връзка, но докато карам винаги се объркват по едно и също време.
Та, някой да има някакви идеи или да му се е случвало? :=)

stanketo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 15
Re: Проблем с импулсен датчик (грешка Р0339)
« Отговор #1 -: Октомври 08, 2019, 03:39:00 pm »
На мен като ми го направи тоя номер за сефте, първо ми казаха импулсен датчик, после акумулатор, после алтернатор и накрая се оказа че било масата от акумулатора не към купето, а към двигателя. Оказа се, че не ставало въпрос за една и съща маса. На тези модели имало само един кабел за масата, който свързва купето със двигателя и минава някъде отдолу под двигателя. При мен се беше изпокъсал (многожилен) и едвам-едвам контактува. Пуснаха един нов бая стабилен кабел от акумулатора и го захванаха към един голям болт в задната част на двигателя, там където се държи към купето. Току като с магическа пръчка всичко се оправи на секундата.
Иначе симптомите бяха подобни и при мен. Първо ми гаснеше и не искаше да запали. Оправи се със смяната на импулсния датчик. Но съвсем скоро след това започна да ми пада акумулатора и когато карам и пусна някаква консумация, като фарове, музика, климатик - веднага ми светва лампата за ESP-то че е изключено и не само мощността падаше, ами и фаровете ми премигваха. Извъртяха ме да си ремонтирам алтернатора, че не зареждал добре. Мериха напрежението при каране, вместо 14 волта, било 11 и не стигало за заряд на акумулатора, та всичко което консумира ток, черпи от акумулатора, включително и ESP-то, то за това се изключва. Да, ама след смяната на алтернатора пак така. И накрая с въпросния кабел за маса се приключи. От тогава нито веднъж не се е върнал този проблем.

dobi_an

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
Re: Проблем с импулсен датчик (грешка Р0339)
« Отговор #2 -: Октомври 08, 2019, 03:46:48 pm »
Супер си, човек!  ;D Утре ще я карам на т.нар. "майстор" и ще се опитам да му обясня. Ще пиша като има резултат. Мисля си, че и при мен може да е подобен проблемът, защото грешката все едно не се повтаря, ами всеки път е нещо различно. Освен това на още едно място видях някой да говори за проблеми с кабелите за масата. Може да им е болист по киите.
« Последна редакция: Октомври 08, 2019, 03:52:04 pm от dobi_an »

dobi_an

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
Re: Проблем с импулсен датчик (грешка Р0339)
« Отговор #3 -: Октомври 23, 2019, 05:23:33 pm »
Съжалявам за забавянето с отговора. Оказа се наистина, че датчикът прави проблеми - направо изнудих майсторите да проверят всички кабели и по техни думи не са открили проблеми. Затова сметих датчика. Предишният собственик го е сменил преди две години (а не пролетта както се беше изразил в началото), но предполагам че е сложил евтин вариант (има по 25 лв, но има и по 130...). Пробвах от тогава колата - като нова е. Ще видим с времето дали няма да избие в нещо друго. Успех на другите, които имат сходен проблем.  bye

stanketo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 15
Re: Проблем с импулсен датчик (грешка Р0339)
« Отговор #4 -: Октомври 25, 2019, 10:28:21 am »
Радвам се, че проблема е отстранен :) Дано да нямаме такива проблеми занапред. И аз моя го сложих някакъв по-скъп. По думите на моя майстор е по-добре да се слагат оригинални части на Киа. Имаше вариянти от по 20 лева за някакви незнайни марки, имаше и Bosch за 100. Обаче той поръча от някъде "оригинален" както той се изрази за около 55 лева. На пликчето нямаше абсолютно никаква информация, освен едни надписи в син цвят "made in korea". И на външен вид датчика беше същия като сваления. Надявам се да изкара дълго време. Поздрави