Автор Тема: Kia Cee'd I Комби (ED) - възможно ли е малко помощ, препоръки и мнения?  (Прочетена 2871 пъти)

mihaylovmb

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
Привет на всички!  ;D

Казвам се Михаил, от гр.Пловдив съм и от известно време чета и се интересувам от марката KIA.  write

Търся си семеен автомобил и на този етап съм се спрял на този модел : Kia Cee'd I Комби (ED) от 09.2007 до 12.2012.

Като цяло съм привърженик на бензиновите двигатели, макар че тук така и не успях да прочета нищо лошо за дизеловите при KIA и по-специално при серията им Cee’d, което е чудесно.

Бензиновите мотори, на които съм се спрял са :
- 1.6 – 115/122/126 кс – от 09.2007 до 12.2012 г. – 5 ръчни скорости
- 1.6 CVVT – 125 кс – от 06.2009 до 12.2012 г. – 5 ръчни скорости
- 2.0 – 143 кс – от 09.2007 до 12.2012 г. – 5 ръчни скорости

Изчетох цялата тема във форума : За и Против газифициране, но малко останах объркан (или не съм разбрал явно) : двигателите носят идеално да газ, но видях само тези, които са 1.4 (105 и 109 кс) и 1.4 CVVT (90 кс). Не успях, а и мисля, че НЕ ВИДЯХ някой да е писал другите двигатели – 1.6 (115/122/126 кс) ‚ 1.6 CVVT (125 кс) и 2.0 (143 кс) как понасят газифицирането?  :o

Също така малко се обърках и не успях да намеря информация какво точно означава CVVT, но човек от форума ми обясни, че било един вид ВАНОС система – така ли е наистина или има и още неща, които трябва да се имат предвид двигателите CVVT?  :o


Другото, което малко ме обърка е : кой двигател е с верига и кой е с ангренажен ремък?  %)


Недостатъци на Kia Cee'd I (поне това на първо четене се сещам от изчетеното тук) :
- Проблемни фарове : често горят крушките, които отгоре на всичко са и трудни за смяна
- Проблемни рейки : пукане и тракане, но за сметка на това не много скъп ремонт – от 120 до 150 лв за гр.Пловдив (проучено и потвърдено)
- Бързо захабяване на волан и тапицерия, което не е кой знае какъв проблем – срещу малко пари всичко може да бъде освежено, но си е разход
- Честа смяна на биалетки, но това е нормално за нашите пътища – поне са евтини
- Проблемът е кормилото – въпросната „пеперуда“, която не ми се струва скъпа за подмяна
- Регулиране на клапани при бензиновите мотори с хидравлични повдигачи – поне са с пулове, което е по-евтиният вариант (поне такава информация намерих в интернет)
- Липсата на темпомат и евентуалното му трудно и скъпо поставяне
- Раздуването на таблото, за което прочетох, че има лесно и евтино решение
- Проблемен 3-ти стоп, който често се оказва спукан, а смяната му не е много евтина – някъде четох за цена над 200 лв.

Ако трябва да съм честен – тези така наречени „недостатъци“ не са кой знае какъв проблем – няма нещо, което да е чак толкова притеснително… Поне така е моето мнение, разбира се.  music

Дизеловите двигатели, на които съм се спрял (това е вариант САМО ако не успея да си намеря бензинов двигател, който аз искам) :
- 1.6 CRDi – 115 кс – от 01.2009 до 12.2012 г. – 6 ръчни скорости
- 1.6 CRDi – 128 кс – от 01.2011 до 12.2012 г. – 6 ръчни скорости

При тях отново не успях да разбера кой дизелов двигател е с верига и кой е с ангренажен ремък?  :o
Също така не успях да разбера и с какъв точно съединител са : имат ли демпферен маховик или не?  :o
Някой имал ли е проблем с турбото и евентуално един бъдещ такъв ремонт в какви ценови диапазони варира?
Успях да разбера, че дизеловите двигатели са с Common Rail, но с каква марка дюзи излизат и някой имал ли е проблеми с тях, като се има предвид „уникалният“ български дизел, който се предлага на пазара???

- Пропускам ли нещо ВАЖНО, как мислите?  krivogled
- Къде мога да проверя евентуално какви са проблемите при скоростни кутии?
- Също така какво е положението при съединителите на бензиновите двигатели, макар че съм почти сигурен - не е скъп консуматив?!
- От България ли да търся автомобил или да ползвам услуги на приятели, който внасят от Италия, Германия и Швейцария?!

И абсолютно всичко, което мислите, че пропускам ще ми бъде полезно да споделите с мен!  write

Наистина Ви благодаря предварително за отделеното време и внимание!  hi

П.П. : Който се отбие до гр.Пловдив -  drink е от мен
"Когато ми е тежко си казвам, че ако се предам, няма да ми стане по-добре!"
М. Тайсън

mihr

  • Новак
  • *
  • Публикации: 42
 Здравей колега. Моята е 1.6 CRDi – 115 кс – от 01.2009 до 12.2012 г. – 6 ръчни скорости, водят я фейслифтов модел. Съединителя е обикновен и маховика плътен. Т.е. при смяна само съединителя е 340лв. Този двигател е с верига и до колкото знам повечето Сийд са с верига. Моделите дизел с 140кс са в демпферен маховик. Карам я от една година, ако имаш конкретно питане пиши. Успех  ;D

mihaylovmb

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
@mihr много благодаря за отговорът  8-)
"Когато ми е тежко си казвам, че ако се предам, няма да ми стане по-добре!"
М. Тайсън

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5698
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Бензиновите на газ си харчат и бензин, защото им слагат "течна фаза" уредби.
Аз лично, бензинка не съм имал честа да карам, освен тестови в киамоторс.
Да се върнем на дизела.
Не е притенциозен този който карам 1.6/115 ЕХ
Има си всичко за годините на производство.
Пъргав с нисък разход ( резервоар пълен до ръба на капачката) са ми достатъчни за ~ 1100км каране на магистрала извън страната.
Градско си сипваме за по 50лв., но хич не гледам колко минавам с толкова. Съединител още не съм мислил да сменям, защото колата все още е на 112 000км 8-)
За момента се наложи да сменя моторчето на клапите за топло-студено. Май към 250лв струваше неговата....  devil
Само масло, филтри, антифриз, дискове и накладки се сменят crazy
Та  дано съм бил полезен.

mihaylovmb

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
Бензиновите на газ си харчат и бензин, защото им слагат "течна фаза" уредби.

Това за първи път го срещам като коментар за газифицирането на бензиновите двигатели при Kia Ceed.
Сигурна ли е тази работа или да се обадя направо в KМБ, за да ги попитам?  krivogled
"Когато ми е тежко си казвам, че ако се предам, няма да ми стане по-добре!"
М. Тайсън

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5698
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Обади се в BRC

mihaylovmb

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
@Митето ето какво пише в сайтът на BRC : моделите от 2014 и 2015 са със система от директно впръскване, но и те също стават за газифициране.
Прилагам снимки от каталогът им :



Тук вече говорим за Kia Ceed II-генерация, а Аз питам за Kia Ceed I-генерация.

При нея няма бензинови двигатели с 99 kw (135 кс) и 150 kw (204 кс) - GT версия.


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Когато ми е тежко си казвам, че ако се предам, няма да ми стане по-добре!"
М. Тайсън

Митето

  • Наблюдава денонощно
  • Master of KIA
  • *****
  • Публикации: 5698
  • 1.6-SW CRDI 16V EX;ŠkodaFabia 1.6 MPI AG 2007
Възможно е. Аз киа не съм газифицирал crazy

justalittlesign

  • Разбирач ;)
  • ***
  • Публикации: 327
  • Kia 1.6 GDI
Само GDI харчи бензин на газ. Но на GDI  да сложиш газ, е  неоправдана  инвестиция.Сервиз, който е оторизиран от КМБ поставя АГУ с течна фаза. Такава уредба струва 2850 лв., и ако искате  зареждането ѝ да е при гърловината на резервоара, заплащате още 350 лв. Има една тема тук, която е отпреди 4 години, може да прочетете повече за газ и GDI в нея. Ако си с MPI или CVVT никакъв проблем да сложиш обикновен инжекцион. Имам MPI, която е на 235 К с българска газова уредба на БСМ https://bsm-bg.com/index.php/bg/con . Само филтри съм сменял на АГУ-то.
« Последна редакция: Януари 23, 2020, 09:56:42 am от justalittlesign »

mihr

  • Новак
  • *
  • Публикации: 42
Бензиновите на газ си харчат и бензин, защото им слагат "течна фаза" уредби.

Това за първи път го срещам като коментар за газифицирането на бензиновите двигатели при Kia Ceed.
Сигурна ли е тази работа или да се обадя направо в KМБ, за да ги попитам?  krivogled
Да, така е. Бензиновите мотори с газ харчат и бензин. Нещата са малко въпрос на настройка на компютрите, но един майстор ми каза, че се настройва  ~3000об/мин и нагоре, да подава около 25-30% бензин за смазване на мотора. Хипотетично мисля че може и без бензин, но мотора се износвал много бързо.
12год карах на газ, и моето мнение е че на газта е по-ефтино, особено на дълъг път, но газта си е "трън в здрава пета". Все има нещо да се пипне, да се доизкосури, да светне някоя лампа, да губи обороти и т.н.. Така че добре си помисли дали да вземеш бензин и да и слагаш газ, само бензин, или дизел. От дизела най-разпространени са моторите 1,6 116кс, следвани от 1,6 90кс., 2,0 140кс са по-рядко и са с демпферен маховик, и (не съм сигурен) но май са и със ангренажен ремък.
Друг е въпроса че аз сега на дизел, на дълъг път ми излиза по ефтино от предишната ми газова кола, а градското ми е същото, като пари говоря. Но това е лично за мен понеже тя не беше от най-икономичните.
Много е важно да не бързаш с избора, пък в крайна сметка кола и жена са на късмет  :)  Успех в търсенето  ;D
« Последна редакция: Февруари 01, 2020, 12:25:11 pm от mihr »